TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytte deler fra 89 mod til 95 mod Corolla

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #196647  av SpAyder

Hei Nå har det seg sån at eg har en toyota Corolla 95 mod , å mamma og de har en 89 mod . så no nyli har 89 modellen funnet graven , men før den skal gravlegges tenkte eg at eg skulle ta av mye rart på den bilen , lurte bare på om noen vet om Bremsene , starter , hondbrekk osv går på min bil ? noen som har brukt en 89 mod til delebil til en 95 mod ? For bremsekalipperene å mye mye mer er ganske så nytt på den bilen, og på min har det rulla en god del kilometer , så har lyst å utnytte mest muli mens eg har sjansen ...

Så et spørsmål til , kan eg skru av det meste å fortsatt få vrakpanten på bilen ? står sikkert noe om det på forummet men orker ikke lete .

håper på svar fortest mulig ;)

MVH
SpAyder
 #196680  av Darkstar

SpAyder skrev: Så et spørsmål til , kan eg skru av det meste å fortsatt få vrakpanten på bilen ? står sikkert noe om det på forummet men orker ikke lete .
Ja, er vel bare rammen med ramme nummer så må leveres inn.

Hvilke motor er det i denne 89 mod? Trenger noen deler til bruksbilen min. Hvor i landet er dette?

#196746  av SpAyder

er en 1, 3 gammel raver ... Forgasseren er ødelagt så derfor vi bosser den ... men bare til å gi en lyd om ka du vil ha ,vist ikke eg skal ha det selv så selger eg delene ... er ¨på sotra rett utenfor bergen den står ...

MVH
SpAyder

#196773  av Darkstar

SpAyder skrev:er en 1, 3 gammel raver ... Forgasseren er ødelagt så derfor vi bosser den ... men bare til å gi en lyd om ka du vil ha ,vist ikke eg skal ha det selv så selger eg delene ... er ¨på sotra rett utenfor bergen den står ...
Ok! MÃ¥ sjekke om bremser og slikt passer over, har en 89 mod 1,6 combi.

Hva har du av brukendes deler da?

#197519  av SpAyder

har egentlig det meste ... ska ha vinterhjulene å litt selv da , er ikke begynt å demontere enda , men kan sende ut en tråd etterhvert om ka eg skal selge av deler ... lurte på om eg skulle ta bremsene selv og , men spørs jo seff om de passer på min 95 mod ... så eg må nesten se litt før eg finner ut ka som skal selges å ikke selges;) men skal prøve å holde deg oppdatert eg ;) begynner vel iløpet av denne uken å demontere ;)

MVH
SpAyder

#197568  av Darkstar

Trenger speilt på passasjer siden ihvertfall. Og bremsedeler, men vet ikk om det er likt på 1,3 og 1,6. Har den store combi utgaven.

Kanskje frontfanger og noen av lyktene foran og, men vet ikke om dette er helt identisk heller.

#197615  av Andy_Celica

SpAyder skrev:har egentlig det meste ... ska ha vinterhjulene å litt selv da , er ikke begynt å demontere enda , men kan sende ut en tråd etterhvert om ka eg skal selge av deler ... lurte på om eg skulle ta bremsene selv og , men spørs jo seff om de passer på min 95 mod ... så eg må nesten se litt før eg finner ut ka som skal selges å ikke selges;) men skal prøve å holde deg oppdatert eg ;) begynner vel iløpet av denne uken å demontere ;)

MVH
SpAyder
Regner med at bremser osv har blitt forbedret fra 89 til 95, men skal ikke si noe sikkert, men du får nok ikke brukt mye av delene fra den 89 mod på din 95mod.

Men jeg har epc hjemme, så da kan jeg få skjekka bremsen :D

#197651  av Darkstar

Andy_Celica skrev: Men jeg har epc hjemme, så da kan jeg få skjekka bremsen :D
Gidder du sjekke om de er lik på 1,3 og 1,6 fra 89?

#197713  av Andy_Celica

Darkstar skrev:
Andy_Celica skrev: Men jeg har epc hjemme, så da kan jeg få skjekka bremsen :D
Gidder du sjekke om de er lik på 1,3 og 1,6 fra 89?
,

Bremsen forran og bak skal være like, 1,3 og 1,6 har skiver forran, og tromler bak, de større motoralternativene har skiver forran og bak.

#197715  av Andy_Celica

Det er forskjellige bremsere på at190 (carina E 92-97) en det er på at170 (carina 2) bare så dere vet det.

#199215  av Darkstar

SpAyder skrev:men skal prøve å holde deg oppdatert eg ;) begynner vel iløpet av denne uken å demontere ;)
Gjort noe med bilen?