TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytte av motor i supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #189154  av Supra2JZ-GE

hei, er det noen her inne som vet om en 2jz-ge motor kan erstattes av en 2zj-gte motor med tanke på motor og girkasse/diff fester????
vurderer å bytte ut til turbo maskin i NA en min.......
 #189173  av TOYPARTS

Supra2JZ-GE skrev:hei, er det noen her inne som vet om en 2jz-ge motor kan erstattes av en 2zj-gte motor med tanke på motor og girkasse/diff fester????
vurderer å bytte ut til turbo maskin i NA en min.......
kassen passer på turboblokken, men ville vurdert en bedre clutch, ellers er det litt elektrisk jobb for å få dette til, men alt lar seg gjøre.

#192261  av Atlas

Noen som har noe mer på dette punktet. Mistenker at det er satt i en GTE maskin i Supraen jeg kjøpte. Har oppdaget at merkeskilte på motoren sier GE da det burde ha sått GTE. Vet at det er oppgradert clutch, men ikke noe på det andre

#192322  av TOYPARTS

Atlas skrev:Noen som har noe mer på dette punktet. Mistenker at det er satt i en GTE maskin i Supraen jeg kjøpte. Har oppdaget at merkeskilte på motoren sier GE da det burde ha sått GTE. Vet at det er oppgradert clutch, men ikke noe på det andre
hmm ikke lett å finne ut av egentlig, ta et bilde eller flere så kan jeg se på de

#196348  av SupraN/A

Atlas skrev:Noen som har noe mer på dette punktet. Mistenker at det er satt i en GTE maskin i Supraen jeg kjøpte. Har oppdaget at merkeskilte på motoren sier GE da det burde ha sått GTE. Vet at det er oppgradert clutch, men ikke noe på det andre
Hmm er ikke helt sikker men kanske du skrev feil,men du bør jo vite om det er turbo på motorn eller ikke :lol: neida..er d Jdm eller euro? sjekk bare modellbetegnelsen .
AJPVF
ALFSF
ALMSF
ALMVF
ALPVF
Alle disse er Jdm N/A
Alle Jdm TT ender på Z

#196648  av 95TT

det verste er at eneste forskjellen på selve blokka er faktisk underspyling. jada er andre stempler og råder også, men man kan faktisk få maskinert kanaler i en ge blokk og da er den like god som en gte.. noe å tenke på :p