TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjulbue bredde?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #195143  av Rockon GT-R

Da Supraen min er breddet bak, hvor -fra -til måler jeg bredden for å se hvor store hjul jeg kan ha??

#196698  av 95TT

Ville målt fra der hvor felgen blir festa på akslingen og rett linje ut til der hjulbuen stopper. altså hvis du henger en pendel (en hyssing med lodd i enden) fra kanten av hjulbuen og rett ned, og måler fra infestning for felg og rett ut til denne hyssingen som henger rett ned fra hjulbuen. er hvertfall en måte å gjøre det på.. akslingen er vel ikke bredda :D så avstanden mellom aksel\infestning felg og hjulbuer er din faktiske bredding i forhold til x cm orginalt.
håper det hjelper litt. :p

#196706  av Tvetern

Den enkleste metoden som jeg alltid bruker er å sette på en felg du har liggende og så måle fra ytterkant på den felgen og frem til kanten av skjermen. Da kan du, utifra bredde og innpress på felgen du har på bilen, regne ut hva du må ha for å fylle helt ut.
Jeg kan gi deg en lien pekepinn da vi har montert nye felger på vår Supra som ikke er breddet. Der fikk vi på 10x18" ET 20 bak med 285/30-18". Må valse opp den rette kanten på skjermen og dra litt i skjermen for å få det ordentlig innenfor. Dette burde gi deg en viss mening om hva du kan sette på din.
Foran skal vi bruke 8,5x18" ET 30 med 255/35-18", men der har vi ikke montert enda så der vet jeg ikke hvordan det bygger. Kan komme tilbake med info når jeg vet det.

Mvh
Morten

#196732  av 95TT

sistnevnte er nok den beste måten ja..