TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger en liten dytt i riktig retning nÃ¥r det gjelder farge

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #196787  av wickeddark

Skal handle GT4 eller CS. Er ett par kandidater både herfra og utendlands som er aktuelle. Den som står seg frem mest er en Hvit Gt4 som står i Tyskland. Bilen ser veldig clean og pen ut . Med lav km. Men hvordan ser den fargen ut i real life? Er den så bright hvit som på bildet? Tror den bilen hadde gjort seg veldig med sorte felger, speil, og kanskje vinge samt cs fanger :D Er det noen som vet om det finnes mange av denne fargen enten i cs eller gt4?
Vedlegg
63992682_5.jpg
63992682_5.jpg (4.29 kiB) Vist 495 ganger

#196842  av CelicaTurbo

Celica er ganske tøff i hvit og jeg kjenner bare til en her til lands som er i denne fargen. Generellt er hvite biler ganske vanskelig å holde rene da men det er jo bare som en detalj å regne igrunn. Ellers er det en mørk metallic klar blåfarge som er ganske fin på disse bilene, og jeg liker gråfargen til min egen bil :)

#197883  av peterK

Hvit er tøfft hvis den er velholdt, og blank. Er det ikke det, ser det veeeeeldig hello-80's ut spør du meg.

Det som er desidert tøffest er perlemor-hvitt. Sinnsykt pent.

Ellers, som CelicaTurbo sier, finnes et hav av farger som er stilige, men alle farger er vel tøffe så lenge de er blanke? :oops: :wink:

edit; fant et bilde av rette fargen, spør du meg

Bilde
Sist redigert av peterK den 20 sep 2006 01:37, redigert 2 ganger totalt.

#197948  av Thomas S

Hadde et bilde av en GT4 Celica T16 fra Gran Turismo som var sinnsyk fin! Med "gull" felger på gjør det ekstra susen 8)
 #197986  av turbokjell

Hadde kanskje ikke latt fargen avgjøre hvilken GT4 jeg skulle kjøpt,
da de er fine i de fargene de kommer i. Men se på tilstanden ellers.

Har en bekjent av meg som hadde hvit GT4 med cs front, og den er tøff
i hvit. Kans e om jeg får tak i et bilde 8)

#198000  av Rømmling

vis du ikke har noen strek persjonlig mening hvilken farge du ønsker så finn deg et fint eksemplar GT4 å kjøp den

jeg ville persjonlig hatt rød gt4 cs selv men koksgår er også fin
svart er også en farge den er tøff i.
lys og mørk blå og mørk grønn kan også være pent
hvit farge er jo ikke så vanlig da så det er jo ikke no dårlig valg det heller.
men hvit er kanskje ikke fargen vis du hater å vaske bil da.

det som teller her er hva du synes er finest på bilen.
Alle farger kan være pene for noen. så du må nesten bare se på bilder å finne den fargen du liker best men ikke sett fargen øverst på listen om hva som betyr noe da. ja kan gjøre det på rød eller svart men vis du vil ha annen farge så ikke se på bare det da.

ikke så tøft å ha en bil med spesiel fin farge men understellet knirker og rust hull i kanalene og bare 30% av knappene i bilen funker.

har du en god venn som er lakkerer så koster det ikke så mye å få lakket den oppeigjen heller.

Finn en fint eksemplar i god tekninsk stand, vis du har flere som er ca lik så kan du jo velge en av dem ut fra fargen da. Regner med at du blir fornøyd vis du får en i god stand uten problemer. (sitter med et ønske om Carlos Sainz selv jeg men har hatt en del små problemer med bilen min for jeg sparte litt når jeg kjøpte den. så iritert meg mye over den men fortsatt fornøyd med celican gti min) så kjøp en i god teknink stand med en gang vis du ikke er mekaniker og kan å skru alt selv og liker å ha noe å pusle med hehe.

#198076  av Andy_Celica

Jeg har alltid sett for meg at Japanske Sportsbiler skal være svarte, så jeg synes da at svart ville vært en fin farge, 202 med flakes i f.eks.

#198141  av wickeddark

Takker for innspill, men gikk for en rød en :D Henter den i neste uke!!! :D