TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ventiltetninger??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #196601  av daniel

hei..
har en 89 camry gxi v6.. lurer på om ventiltetningene e gåen.. bruker bittelitt olje, og ryker litt blått når eg gir på.. har rulla 272000km.. takk

#196651  av sleeper

hm.. venter du at noen skal svar på om de er gåene for deg? trur du må legge ut en del mer info for at noen skal kunne gi deg noe fornuftig svar..

eller ville du bare informere alle om at du har en sliten motor? :lol:

#196752  av daniel

ja eg håpte å få svar.. men e ikkje blårøyk tegn på dårlige ventiltetninger?? ellers går bilen helt greit... trenger du mere info??

#196885  av sleeper

daniel skrev:ja eg håpte å få svar.. men e ikkje blårøyk tegn på dårlige ventiltetninger?? ellers går bilen helt greit... trenger du mere info??
det kan være.. men kan også være andre ting.. som f.eks stempelringer..

#197055  av daniel

snakket med en mekaniker på jæger.. han mente det bare var fordi at den brukte olje.. e ikkje så veldi motorkyndig, men eg har alltif fyllt helt omm til maks-streken på peilepinnen.. bruker vist litt mere olje då.. skal ivertfall prøve med å fylle til midten, og se om det blir bedre då.. han synes det var tidlig at den motoren skulle begynne å bli sliten.. håper på det beste..

#197059  av Mr2 Mk2

Vil anbefale deg å prøve å bremse bilen på gir ned en lang bakke, når du kommer til flaten gasser du på. er det mye røyk da?

#197224  av daniel

Mr2 Mk2 skrev:Vil anbefale deg å prøve å bremse bilen på gir ned en lang bakke, når du kommer til flaten gasser du på. er det mye røyk da?
det kommer ikkje masse røyk.. det har det aldri kommet.. men når eg bremser på gir ned en bakke ja, kommer det litt..

#197225  av sleeper

ta en komp test så ser du om det er stempelringene ivertfall..

#197278  av Mr2 Mk2

daniel skrev:
Mr2 Mk2 skrev:Vil anbefale deg å prøve å bremse bilen på gir ned en lang bakke, når du kommer til flaten gasser du på. er det mye røyk da?
det kommer ikkje masse røyk.. det har det aldri kommet.. men når eg bremser på gir ned en bakke ja, kommer det litt..
ok, men om du bremser på gir et stykke og det kommer endel røyk så er nok sjangsene store for at hvertfall tetningene er gåen.Pga mye undertrykk i sylinder "suges" oljen ned i sylinderen......

#197346  av daniel

komp testen har eg tatt.. den er somm den skal..
bremset på gir ned en lang bakke i går.. så lå den en bak som eg sjente.. når eg kom bak, kom det bare litt røyk.. ikkje mye.. men hvis det no e ventiltetningene, må toppene overhales då?? e jo selvfølgelig 2 av hver her.. kansje det svarer seg å bytte motor i stedet.. karrosseriet e jo så og si helt strøkent, så bilen vil eg ta vare på..
Vedlegg
P5050057.JPG
P5050057.JPG (43.88 kiB) Vist 172 ganger

#197347  av daniel

daniel skrev:komp testen har eg tatt.. den er somm den skal..
bremset på gir ned en lang bakke i går.. så lå den en bak som eg sjente.. når eg kom bak, kom det bare litt røyk.. ikkje mye.. men hvis det no e ventiltetningene, må toppene overhales då?? e jo selvfølgelig 2 av hver her.. kansje det svarer seg å bytte motor i stedet.. karrosseriet e jo så og si helt strøkent, så bilen vil eg ta vare på..
beklager skrivefeilene..
han som lå bak, så bare litt røyk når eg ga på..