TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Demontering av vindu sveive pÃ¥ dør

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #197244  av orjan88

Hei

Skal ta ut vinduene i bilen og sote de. Men nå har jeg løsnet det meste, men håndsveivene til vinduet må også fjernest. Har prøvd å dra litt i det, spette det ut med en flattrekker, og det er ikke noe synlig deksel på den som skjuler noen festeskruer.
Noen som vet hvordan man tar av denne håndsveiven?

Takker for svar :)
 #197245  av rx300

orjan88 skrev:Hei

Skal ta ut vinduene i bilen og sote de. Men nå har jeg løsnet det meste, men håndsveivene til vinduet må også fjernest. Har prøvd å dra litt i det, spette det ut med en flattrekker, og det er ikke noe synlig deksel på den som skjuler noen festeskruer.
Noen som vet hvordan man tar av denne håndsveiven?

Takker for svar :)
Her er hentet fra rephåndboken til Camry, en genial metode egentlig:

Bilde

#197249  av orjan88

Det står "pull off the snap ring" hva er det?

Jeg forsto det sånn at jeg bare skal ta en fille som vist på bildet og bare dra til meg sånn nøkkvis?

#197250  av rx300

orjan88 skrev:Det står "pull off the snap ring" hva er det?

Jeg forsto det sånn at jeg bare skal ta en fille som vist på bildet og bare dra til meg sånn nøkkvis?
Dra frem og tilbake parallellt med døren.. På baksiden av sveiven er det en "U"-formet klips som går inn i to spor, ved å dra fillen fram og tilbake som vist vil fillen ta tak i ene enden av "U"-en og dra klipsen av, mye mer skånsomt enn f.eks. med en flat skrutrekker. Når klipsen er av er det bare å trekke av sveiven.

#197253  av defred

Dem har en tang spessielt for dette på f.eks Thorsov