TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dompventil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #196762  av celivast205nord

hei legger ved noen bilder da jeg nettopp har montert hks dompventil..ble litt skuffa da jeg var ferdig åmontere..har en kjenning med ventil i mr2 turbo.
lyden der var helt syk i forhold til min st205
men etter litt tid med forsøking kutta vi hull i isolasjonsmatta i panseret slik at lyden fikk fri bane ut i det fri :D
har forresten heller ikke kjøpt den flensen som monteres i ventilen..dette ble løyst ved hjelp av egen fantasi.
vil bare med det samme anbefale alle som lurer på å kjøpe ventil om å kjøpe HKS ssqv fordi den er mye mer spesiell på lyden iforhold til de vanlige :D
Vedlegg
13092006(002).jpg
13092006(002).jpg (104.35 kiB) Vist 145 ganger

#196763  av celivast205nord

bilde utenfra
Vedlegg
13092006(001).jpg
13092006(001).jpg (92.26 kiB) Vist 144 ganger

#196764  av Helmer

Trur du bør snu den ventilen så den ikke peker rett til himmels...
Ække no særlig med vann i dumpen gitt... :wink:

#196766  av Helmer

SÃ¥ ville jeg rivd vekk hele den matta var jeg deg!
Det ser bedre ut, og det hjelper på utluftinga/luftinga til motoren!
Turboen er jo rett under den matta, og setter nok pris på all kjølinga den kan få! :wink:

#196770  av celivast205nord

ventilen er jo tett når motoren er stoppa samler det seg vann er det vell bare å vente på ladetrykk blåse det bort (morsomt for kidsa)bør kanskje snu den til vinters så det ikke fryser til is nedi der...tenkte på å fjerne hele matta men kan det være noe smart når det blir dårlig vær med regn å sånnt..

#196788  av GT-Four

Hadde fjernet matte og deksel hadde jeg vært deg.
Det blir nok vann i den matta etter hvert.
Snakker av erfaring

GT-Four

#197254  av CelicaGT

Visst du skal fjerne matta under. Må du passe på at du ikkje tar vekk det som er rundt kjøle scoopet til register reima. Det blir holdt fast av den matta.
Har kjørt uten denne matta lenge og aldri hatt problem med missfarging av panser og det at det kjem vann eller snø nedi. Forsvinner når du har kjørt i 1 minutt :-)