TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilke olje er best??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #192946  av Mr2Even

Har en Mr2 som motoren ble fullt overhaldt i 2002. Motoren lager litt "unormale" lyder når jeg starter noen ganger. Har dere noen tips om åssen olje som kan være den beste på min bil?? Motoren har gått 60000km

#192949  av aneriks

jeg bruker helsyntetisk mobile1 olje og er kjempe fornøyd.

bare en liten ting til ser du er ny på forumet, så da nevner jeg en ting kan være lurt og lese reglene,bruk søk funksjonen dette temaet har vært oppe mange ganger :wink:

#192951  av Mr2Even

Hehe ok må sette meg litt ner inn i dette.. Takk for svar

#193429  av Jarmund

aneriks skrev:jeg bruker helsyntetisk mobile1 olje og er kjempe fornøyd.

bare en liten ting til ser du er ny på forumet, så da nevner jeg en ting kan være lurt og lese reglene,bruk søk funksjonen dette temaet har vært oppe mange ganger :wink:
Mobil er konge. Bilen min har rulla 340k og bruker så godt som ikke olje.
Hadde en accord som var rulla over 400k og brukte litt, men det forbruket forsvant med mobil. Men ikke kjøp den 0-30 olja.... den er for tynn.( selges bla. på europris og det sier vel sitt).

#193435  av tommis

Skal man kjøre på Mobil 1 olje, er det vel 5-50 Rally Formula som er den beste.

#193444  av Mr2Even

tommis skrev:Skal man kjøre på Mobil 1 olje, er det vel 5-50 Rally Formula som er den beste.
Kjøpte Mobil1 0w-40 på mandag. Har kjørt litt med den og den kan nok virke litt tynn ja.. Men ellers virker det som en veldig god olje. Hvor får man kjøp Mibol1 5w-50?

#193445  av Mr2Even

Jarmund skrev:

Mobil er konge. Bilen min har rulla 340k og bruker så godt som ikke olje.
Hadde en accord som var rulla over 400k og brukte litt, men det forbruket forsvant med mobil. Men ikke kjøp den 0-30 olja.... den er for tynn.( selges bla. på europris og det sier vel sitt).

Hm, utrolig :) Det er nok en av de beste oljene ja

#197295  av Mr2Even

Ja helt klart, Mobil 1 0- 40 er helt klart best til min motor også, den har sluttet å bruke olje, og motoren går best av alle oljene jeg har prøvd.
Jeg har testet flere av castrol sine, flere av Valvoline sine, biltema sin delsyntetiske 0-40 og den helsyntetiske 5-50 , som forresten virket best av Biltema sine oljer..

Det virket som det ikke var noen forskjell på biltema sine og de andre motor-oljene, men Mobil 1 var helt klart best .. :) Dette er gode tips folkens 8)