Hei.
Jeg og en kompis var ute å kjørte her en dag!
Vi kjørte rundt å cruiset, litt turtall ble det under akslerasjon på en åpen plass med stolper rundt forbi.
Plutselig hørte jeg en merkelig lyd når jeg skulle bremse ned for å kjøre inn på en bensinstasjon (en blanding mellom rasling og slaglyd)
Jeg tok inn clutchen med en gang og lyden forsvant.
Da daua bilen, og jeg slet med å få gang på den igjen.
Jeg åpnet opp bak for å se litt om det var noe synlig løst men det var det ikke.
Jeg har prøvd diverse og funnet ut at girkasse, clutch, diff er ok.
Men lyden kommer slagbankende vis jeg holder turtallet steady på 2000rpm. Høres ut som det kommer fra toppen ca rundt 2. sylinder fra høyre. (sett bakfra) Tenkte med en gang det var en ventil så røyk av en eller annen grunn, men kan ikke forstå det heller helt, jeg blir bare mer og mer forvirret
Noen som har peilig eller opplevd liknende?
Med det samme. Vis det er store skader der og mye må byttes og dette blir dyrt så tror jeg nesten jeg bare prøver å få tak i en 3S-GTE motor, noen som vet følgende om 3S-GTE motorene:
-er de slitesterke, tåler litt høyt turtall?
-Hvordan er det å få godkjent den motoren i en 92 mod har jo større bremser enn 90-91 mod etc.
-Er det vanskelig å få tak i papirer for å få den godkjent og hvor mye må en betale i avgifter ved oppgradering av motor fra 156-204/245 ?
- Og sist men ikke minst, nermeste og beste/tryggeste plassen og kjøpe en brukt 3S-GTE motor fra!
Tusen takk for alle svar, setter virkelig pris på alt som kan få mr2'en ut av garasjen!

Jeg og en kompis var ute å kjørte her en dag!
Vi kjørte rundt å cruiset, litt turtall ble det under akslerasjon på en åpen plass med stolper rundt forbi.
Plutselig hørte jeg en merkelig lyd når jeg skulle bremse ned for å kjøre inn på en bensinstasjon (en blanding mellom rasling og slaglyd)
Jeg tok inn clutchen med en gang og lyden forsvant.
Da daua bilen, og jeg slet med å få gang på den igjen.
Jeg åpnet opp bak for å se litt om det var noe synlig løst men det var det ikke.
Jeg har prøvd diverse og funnet ut at girkasse, clutch, diff er ok.
Men lyden kommer slagbankende vis jeg holder turtallet steady på 2000rpm. Høres ut som det kommer fra toppen ca rundt 2. sylinder fra høyre. (sett bakfra) Tenkte med en gang det var en ventil så røyk av en eller annen grunn, men kan ikke forstå det heller helt, jeg blir bare mer og mer forvirret
Noen som har peilig eller opplevd liknende?
Med det samme. Vis det er store skader der og mye må byttes og dette blir dyrt så tror jeg nesten jeg bare prøver å få tak i en 3S-GTE motor, noen som vet følgende om 3S-GTE motorene:
-er de slitesterke, tåler litt høyt turtall?
-Hvordan er det å få godkjent den motoren i en 92 mod har jo større bremser enn 90-91 mod etc.
-Er det vanskelig å få tak i papirer for å få den godkjent og hvor mye må en betale i avgifter ved oppgradering av motor fra 156-204/245 ?
- Og sist men ikke minst, nermeste og beste/tryggeste plassen og kjøpe en brukt 3S-GTE motor fra!
Tusen takk for alle svar, setter virkelig pris på alt som kan få mr2'en ut av garasjen!


Sist redigert av mr2cato den 18 sep 2006 07:13, redigert 2 ganger totalt.
'92 MR2 sw20 gti