TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• koble til i-pod i bilen. GÃ¥r det?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #195917  av GhostRider88

jeg har lyst til å koble i-poden min i bilen, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det.

Den må lades via usb-kabel, så må vel finne en kabel med 12v inngang som jeg kan bruke i siggarett tenneren for å gi den strøm, men hvordan skal jeg få lyden fra i-poden over til bilhøytalerene ? noen som vet om komponenter som gjør dette mulig ? takker for svar.

Kan legge ved et bilde som jeg hentet inspirasjon fra.
Vedlegg
1223115-bilde3-dsc01001.gif
1223115-bilde3-dsc01001.gif (225.38 kiB) Vist 1744 ganger

#195933  av Andy_Celica

Du må ha en AUX inngang på spilleren din, uten det går det ikke.

#195938  av Sven

Kjøp deg en spiller som det finnes i-Pod bay til. Finnes flere og flere av de nå. Da styrer du i-Poden med spilleren så vidt jeg vet. Lader vel også.

#195995  av GhostRider88

da er jeg redd for at det ikke går, siden jeg bare har inngang til ørepropper og til usb laderen... dumt, siden det hadde vært digg å brukt den til å se filmer på i bilen, med tilkoblet lyd :( ;)

#196002  av nullnalen

Jeg har samme cdspiller som deg, den har en AUX inngang bak, så er det bare å koble inn en phonokabel fra biltema, og koble til Ipoden, og vips så har du lyden tilkoblet anlegget

#196036  av GhostRider88

nullnalen skrev:Jeg har samme cdspiller som deg, den har en AUX inngang bak, så er det bare å koble inn en phonokabel fra biltema, og koble til Ipoden, og vips så har du lyden tilkoblet anlegget
supert :D

#197661  av GhostRider88

takker for alle svar, men jeg har et problem og det er at den mp3/mp4 spilleren jeg har er en kopi av i-pod nano så den har ikke den samme inngangen under, den har bare en liten inngang under til å lade og overføre musikk fra pc'en via usb... vet ikke om de selger denne kabelen i butikken....

#197693  av chris

GhostRider88 skrev:takker for alle svar, men jeg har et problem og det er at den mp3/mp4 spilleren jeg har er en kopi av i-pod nano så den har ikke den samme inngangen under, den har bare en liten inngang under til å lade og overføre musikk fra pc'en via usb... vet ikke om de selger denne kabelen i butikken....
Da må du jo ikke si at du har iPod ;)

#197791  av GhostRider88

chris skrev:
GhostRider88 skrev:takker for alle svar, men jeg har et problem og det er at den mp3/mp4 spilleren jeg har er en kopi av i-pod nano så den har ikke den samme inngangen under, den har bare en liten inngang under til å lade og overføre musikk fra pc'en via usb... vet ikke om de selger denne kabelen i butikken....

hehe nei du har rett, men den er prikk lik untatt dette med tilkobling ;) og det er lett å skryte på seg en ipod :D

#197831  av GhostRider88

chris skrev:
men er det noen mulighet for å heltatt få den koblet til cd-spilleren?
tenker på å skjøte eller noe slik at jeg får riktig tilkoblings komponent på mp4 spilleren. kan legge ved en link til mp4 spilleren min:

http://www.wideopenwest.com/~huangs/iNova/AllSides.jpg

#197834  av sindrejl

GhostRider88 skrev:
chris skrev:
tenker på å skjøte eller noe slik at jeg får riktig tilkoblings komponent på mp4 spilleren. kan legge ved en link til mp4 spilleren min:

du kan sikkert bruke den om spilleren din har en minijack inngang eller noe sånnt og bruke hodetelefon utgangen.

#197845  av GhostRider88

sindrejl skrev:
GhostRider88 skrev:
chris skrev: Da må du jo ikke si at du har iPod ;)

du kan sikkert bruke den om spilleren din har en minijack inngang eller noe sånnt og bruke hodetelefon utgangen.
Legger ut en link av spilleren min, så kan du/dere se om dere skjønner noe :) :
http://www.zalmar.com/detail-CarElectro ... F7715X.htm