TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Platina plugger tok bort tikking ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#196979  av Rømmling

seriøst
har en liten tikking fra motoren jeg å
kanskje på tide å skifte plugger da.
skifta olje nå og skal kjøre dyserens på den. og håpen på at det kunne hjelpe på å rette problemet.

#196983  av Mr2Even

Rømmling skrev:seriøst
har en liten tikking fra motoren jeg å
kanskje på tide å skifte plugger da.
skifta olje nå og skal kjøre dyserens på den. og håpen på at det kunne hjelpe på å rette problemet.
Jaja, helt seriøst.. hm, forstår ikke helt sammenhengen men :? :) Visst ikke det hjelper, trenger du kanskje bytte skims..

#196988  av Rømmling

hva slags plugger kjøpte du da?
hvor og hvor dyrt ?

fått vekk tikkingen (hører den bare når jeg stå ved panseret da så er ikke så ille at jeg hører det når jeg sitter i bilen med døra opp engang)
hadde vert fint det.

og ikke får å nevne den helvetes knirke lyden i bakstillingen.

#197039  av Mr2Even

Rømmling skrev:hva slags plugger kjøpte du da?
hvor og hvor dyrt ?

fått vekk tikkingen (hører den bare når jeg stå ved panseret da så er ikke så ille at jeg hører det når jeg sitter i bilen med døra opp engang)
hadde vert fint det.

og ikke får å nevne den helvetes knirke lyden i bakstillingen.
Hehe. Knirkelyden er nok dempern eller noe rundt der. Søk på forumet her så finner du sikkert ut av det :wink:
Platinapluggene er av merket Densio. De kjøpte jeg på Toyota ved Ensjø i Oslo. Kostet 545kr. Der jeg får 10% avslag for å være god kunde:). men hør med merkeverkstedet om det er anbefalt at du kjører med platina-plugger. Går sikkert fint.

#197143  av Xlr8

kan ver gnisten har slott over en plass og skapt en form får "tikke" lyd?

#197221  av Mr2Even

Xlr8 skrev:kan ver gnisten har slott over en plass og skapt en form får "tikke" lyd?
tja, ikke umulig det..

#197712  av Gt-4-Ever

Kan være clutchn? Ha noen til å stå å lytte, mens du trykker inn clutchen. Min "tikking" forsvinner ihvertfall da. Skal få bort lyden når jeg bytter clutch og får letta svinghjul. :D

#197861  av Mr2Even

Nei, cluchen og girkassa bytta jeg for ca 1mnd siden, så det var nok ikke det på min bil. Riktig olje, oljefilter,plugger og frisk fordeler er nok viktig for å unngå tikking. Da ble hvertfall min motor friskmeldt, men lyder kan jo komme av så mangt :wink: Driver å skal bytte lambdaen nå, og den sitter som fy! :? men skal klare det imorra..