TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte mansjett??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#111256  av cs2451

Rømmling skrev:jeg har jo akurat kjøpt meg celica nå og den har et driv ledd som er gåent
hvor mye koster det?
bakbremsene er eller ikke 100% :cry:
når der er tikking i drivleddet holder det med å skifte ytre del så jeg slipper å bytte aksling håper jeg
Det kan godt hende at det kan være det indre leddet og!! må nesten åpne for å sjekke det :(

#111428  av Rømmling

fant på småprat:
link
det indre leddet kan være gåent men hvordan ser jeg det og hvor får jeg tak i aksling til ok pris er ikke på http://www.gir.no til ST182

#111481  av ML

På torhov får du drivledd til ca 2000kr.
 #196085  av WildRover

Dags for å skifte av ytre drivledd, har tatt av selve drivakslingen. Men sliter som f... med å banke ut leddet. Hvordan gjøres det? Satte fast akslingen i skrustikka å banka som bare, men det sitter bom fast. Tips?

#196089  av CelicaTurbo

gjorde dette selv på Celica Turbo for noen år siden, slet rimelig med å få av drivleddet men løsningen var rett og slett bare å gå meget iherdig til verks og holde leddet rett mens du kjapt repeterende slår hardt med den tyngste hammeren du har. Det er egentlig en låsering som skal presses inn i et spor når du gjør dette, men på begge leddene jeg byttet skjedde ikke dette og låseringen knakk istedet..

#196161  av WildRover

Gikk til slutt. Så var det å bestille nytt. Hvor gjør man det? Går den an å kjøpe bare del 6 på dette bildet:
Vedlegg
Drivledd.JPG
Drivledd.JPG (16.25 kiB) Vist 763 ganger

#196363  av CelicaTurbo

hvilken bil gjelder det egentlig? Jeg tviler på at du finner en kilde for kun delen som er utpekt, men drivledd er nok mulig å få tak i. Til min Celica Turbo hadde Toyota kun hele akslinger, om du har noe annet må du nesten sjekke hva de kan tilby selv. Ellers har nok gir.no drivledd, eventuellt mekonomen eller torshov..

#196364  av WildRover

Har en Celica GT4 91 mod (ST185). Ser at gir.no har til ST182, men får høre med dem om de kan skaffe til St185 også. Takk for hjelp.

#196369  av CelicaTurbo

jeg mener jeg har sett andre har fått drivledd for st185 fra gir.no og jeg mener vi også har en rabattavtale med dem men jeg har ikke satt det som sticky for jeg fikk aldri noen endelig bekreftelse fra personen som skrev på forumet at det var ordnet. Du kan jo høre med dem ihvertfall.

Jeg kjøpte nye drivledd fra fensport.co.uk når jeg kjøpte for noen år tilbake, men da viste jeg ikke om andre kilder.

#196372  av Rømmling

på gir.no sin side så har de to typer drivledd til ST18x en ST182 og en ST183 ? ???
er ikke abs standar på GTi? for det står bare antall tender på abs ringen på den til ST183

jeg sendte igjen det til ST182 jeg for fikk jo ikke til å passe. mener å huske at det ikke passet med tendene innvendig heller.

måtte sette over gamle abs ringen på det nye, for jeg fant ikke med abs ring.

#196518  av WildRover

Skal bestille drivledd fra Auto-Supply nå. Fikk svar på mail at skulle ha 1575,- inkl. m.v.a. til klubb medlemmer, men de må se medlemskortet mitt for å gi rabatt. . Hvordan får jeg tak i det? Finner ingen plass på profilen min der jeg kan skrive inn navn?

#197259  av WildRover

Noen som har kjøpt ytre drivledd til Celica ST185 og vet nr. på det? Bestilte fra Auto-Supply men fikk feil. Indre diameter var ca. 28 mm, mens det gamle var på ca. 30mm, så det passet ikke på drivakslingen. Merket var Spidan.Har f.eks Metelli drivledd til ST185 med indre diameter på 30mm?

#197995  av WildRover

Gir.no selger drivledd til ST182, men antall tenner utvendig og innvendig + diameter på tetningsring stemmer med det gamle leddet på min ST185. Noen som vet om dette passer?

#197998  av Rømmling

som sagt jeg bestilte fra gir til st182 og det passet ikke på min st182 så. vet da faen jeg

jeg dro på en butikk i nærheten som lå under bilxtra da tror jeg han tok frem et skyvlær å målet og telte tender på den jeg hadde med å slo opp i noen kataloger han hadde å bestilte til meg. Minuset var at han fikk ikke tak i med abs ring men fikk satt over den gamle.

#198063  av jensen

tell tennene på splines og oppgi det ved bestilling.