TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sportsluftfilter!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #197761  av voivoi

Hei og hå! :o

Kjøpte nylig et sportsluftfilter til min 2001 mod T-Sport på e-bay. Monterte på filteret og luftmengde-måleren på røret. Einaste eg ikkje fekk med er noe vakumslangemikk-makk som hang på dem orginale luftfilterboksen. Joda, funka bra det, utenom at bilen ikkje blei varm så fort...kjørte noen mil, og var storfornøyd med lyden. SÅ, etter jobb i går når eg skulle starte bilen, så lyste det på motorfeil. Argh..!? Det går jo ikkje an å kjøre rundt med, så eg kobla på den gamle boksen...noen som har noe erfaring med montering av luftfilter til t23?
:?:
Vidar

#197767  av Thomas S

Har du koblet til den luft sensor tingen?? Skjedde med en kompis av meg, han hadde glemt å sette på plass sensoren og etter en liten stung kom motorfeil lyset på!
 #197771  av Andy_Celica

voivoi skrev:Hei og hå! :o

Kjøpte nylig et sportsluftfilter til min 2001 mod T-Sport på e-bay. Monterte på filteret og luftmengde-måleren på røret. Einaste eg ikkje fekk med er noe vakumslangemikk-makk som hang på dem orginale luftfilterboksen. Joda, funka bra det, utenom at bilen ikkje blei varm så fort...kjørte noen mil, og var storfornøyd med lyden. SÅ, etter jobb i går når eg skulle starte bilen, så lyste det på motorfeil. Argh..!? Det går jo ikkje an å kjøre rundt med, så eg kobla på den gamle boksen...noen som har noe erfaring med montering av luftfilter til t23?
:?:
Vidar
Hva gjorde du med den vakumslangen når den ikke hadde noe sted å sitte? du blokerte den vel?
Men hvis den vakumslangen absolut må sitte et sted, så bare lager du til noe på det nye filteret/slangen og fester vakumslangen på omtrent samme sted som den satt på det org filteret

#197774  av Thomas S

Ja stemmer det, det var ikke luft sensor men vakuum slange! My bad :oops:

#197788  av voivoi

Eg kobla vakumslangen på det nye filteret, men fekk ikkje med meg elektronikken som hang på det gamle filteret. Det er umulig å få det med, siden det er fleire slanger som går fra elektronikken...en til eit kammer som er heilt tett, ein til ein flapp som sitter i innsuget og ein som går inn i sjølva filteret.

#198061  av jsun

Ta en titt på monteringen av K&N filter ved å gå på:
http://www.knfilters.com/search/product ... =69-8522TB

Og velg:
"Installation Instruction Sheet"

Her kan det kanskje være noen hjelpemidler, da PDF filen har bilder.

Problemet ditt ser ut til å ligge på punkt: 30. & 31. i guiden.

Jeg har et annet spørsmål.....??
Jeg var innom Kollevold Rally i dag for å høre prisen på ett "Cold Air Kit" til min bil, og prisen var fra K&N komplett ca. 3800,- :shock:

Det er nesten 1000,- kr. pr. Hk!!! "litt overdrevet" (med litt lyd som bonus)

Noen som vet om noe som er bra..... men så klart rimeligere???
Og hvor???
Til MK7 VVTI (143Hk) i mitt tilfelle.

#198088  av jsun

2000celica skrev:
jsun skrev:
Noen som vet om noe som er bra..... men så klart rimeligere???
Og hvor???
Til MK7 VVTI (143Hk) i mitt tilfelle.
Ebay er din venn :wink:
1837QQrdZ1
Takker.... mye rimeligere, men noe penger blir det, før toll!!!
Så jeg tror nok det blir "Custom Made" på meg ser jeg :wink:
Edit....:
Betalte 228,- kr for et rimelig kitt ja... som jeg senere kan modifisere, trenger bare festene til luftmengdesensoren og vakum!!! det er verdt 228,- ferdig sveiset :wink: