TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• snus

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#194939  av BT-GTI

må bare infomere at de selger posesnus i japan!!

catch, gjøteborg osv:

så hvis noen skal ta seg en tur ditt så får man kjøpt det.

http://www.rakuten.co.jp

#194940  av BT-GTI

er det noen andre som har hat problemer med tollen INN i utland pga snusen?

dro på klasse tur til tyskland for noen år siden og en kamerat av meg ble stoppa av tollen(rutine). de lurte fælt på hva de to tønnene/stokkene med snus var. han som ble stoppa kunne ikke et kløyva ord tysk annet enn to ord. det ene var tore=mål på tysk (dette fordi han het tore) og snaftabak(husker ikke hvordan det skrivet)=snus.

så han sa snaftabak og inn på et forhøringsrom. etter 15 min kom han ut som et spørsmålstegn. og to tyske vakter kom ut helt grønne i annsiktet.

det ville at han skulle vise hva dette var og han tok seg en pris. de ville teste han, for han hadde sagt på engelsk at det var en type tobakk.

var veldig morsomt å se to staute/digre tyskere nesten spy, mens en liten fyr (han er ikke høyere en 168) glise med en diger pris under leppa...

#194941  av BT-GTI

siden så mange av oss snuser vil jeg gjerne høre kalle nav på snus hos dere. jeg og de kjenner bruker disse "slængutrykkene":

-pris
-p
-snus
-bønne
-elg-lort

er sikkert fler men husker det ikke nå.
men hva med dere har dere noen goder ord på snus?

#194943  av Ivar

BT-GTI skrev:siden så mange av oss snuser vil jeg gjerne høre kalle nav på snus hos dere. jeg og de kjenner bruker disse "slængutrykkene":

-pris
-p
-snus
-bønne
-elg-lort

Prell.

#194998  av BrennaRacing

erling skrev:Heh.. En kamerat av meg fortalte om han og faren som hadde sitti å hatt seg noen drammer. Faren satte stadig nye priser, og sønnen spurte hvor de ble av etterhvert. "-Næh, di fær ne me brennvine di sjøh.." :mrgreen:
Det er sikkert skikkelig sunt... :) Er nok en grunn til at folk får magesår 8)

#195086  av RedCelica

BT-GTI skrev:siden så mange av oss snuser vil jeg gjerne høre kalle nav på snus hos dere. jeg og de kjenner bruker disse "slængutrykkene":

-pris
-p
-snus
-bønne
-elg-lort

Her sier vi "Buga".

#195496  av BT-GTI

BUGA ! aldri hørt om men noen flere?

#195543  av RedCelica

"FÃ¥ baga ei buga av deg"

:D

#198803  av Zod|ac

GÃ¥r i Skruf portion her :)

Som om noen skulle bry seg..

#199806  av Kilgallon

posesnus kan du få gratis av meg(bleiesnus om er for jenter)
var general og skruf som gjaldt...

#199823  av BT-GTI

snus er snus... men løs er for meg best(og for en del andre), men sier ikke nei til en pose hvis det er noe futt i den som feks skruf, general..

men har nå testa en ny snus (veit ikke hvor ny den er men jeg har ikke sett den før.) den hetter KARDUS premium blend...
den er sikkelig merkelig å snuse, ser du som det er pulver man baker, men smaken er ikke ille, men ikke noe særlig sterk..
for å åpne den må man vri på lokket ikke løfte som vanelig.
lukter som noe kjent men er ikke helt sikker på hva....

ps kosta 75kr! på bensinstasjonen på vei hjem fra dagali....

#200488  av Rollaole

"festsnuser" General påsa, eller noe menthol eller noe, samma hva egentlig..

#207633  av dca

pjalle er et mye brukt urtrykk på det hjemme...

Edit: Uttales med tjukk L

#207664  av Kilgallon

præs blir brukt i mine kretser.