TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbo lader ikke skikkelig

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #198500  av WaxFraq

Hallais!

Har en stund nå spekulert hva som kan være galt med bilen..å det ser ut til at den ikke lader skikkelig..

jada jada..har sjekka alle slanger, byttet slanger og slangeklemmer..

forrige eier snakka om at han hadde hatt problemer med en
vanntemp. føler..da hadde han fått samme symptomer som jeg har nå..lader liksom ikke heeelt fullt ut...

hvor sitter den? å hva koster en ny?
(å en ting til..er det sannsynelig at vanntempføleren kan gi slike symtomer?)

var ikke slik når jeg kjøpte den...så dette vil jeg ha fiksa..mangler jo sikkert 20-30 hk..!! :shock: :?

#198529  av CelicaTurbo

Har du montert en skikkelig trykkmåler så du faktisk er sikker på at trykket er lavere?

Det er mulig at vanntempsensoren er skyld i dette for trykket er orginalt begrenset før motoren oppnår lett driftstemp og om tempsensoren er meget feil er det jo teoretisk mulig at det kan skje, men helt ærlig har jeg aldri hørt om at noen har opplevd det tidligere. Det er jo også mulig at det skyldes brudd i ledning eller kontakt til sensoren, for denne sensoren er sårbar for det. Om ECU tror at motoren er betydelig kaldere enn den er så vil også bensinøkonomien gå i dass..

#198639  av WaxFraq

jau...det virker ærlig talt litt som at ECU tror at motoren er litt kaldere en den egentlig er...hmm..hvor eksakt sitter den vanntemp.føleren?

#198647  av Larsen

...
Vedlegg
vanntemp.JPG
vanntemp.JPG (150.94 kiB) Vist 200 ganger

#199065  av WaxFraq

takk skal du ha for den! 8)
godt at det finnes folk med kunnskap her på forumet!