TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vifta gÃ¥r med en gang tenninga er pÃ¥?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #199099  av ErikG

Hvorfor starter kjølevifta med en gang jeg setter på tenninga?? Hva kan jeg ha glemt å sette på, eller kan det være noe annet. Har fjernet AC.

#199113  av CelicaTurbo

Det er to vifter fremme, den på venstre side sett forfra er til AC og om du har fjernet tilkoblingen til AC-anleggets trykksensor så vil den gå konstant.. den sensoren står på AC-linjene rett ved gjennomføringen i torpedoveggen på venstre side sett forfra.. jeg mener du kan unngå problemet ved å kortslutte korrekte pinner i pluggen.

#199154  av sleeper

og hvs det er kjølevifta til motoren så er det mest sansynlig anen at du har glemt og koble på vanntempsensorene eller at en av de er ferdige..
( den ene sitter i bun av radiator og den andre på førersiden av toppen.. ( er nok mest sansynlig den i bunn av radiator..)

den vifta er satt opp sånn at den går konstant hvis en av sensorene slutter og funke.. sånn at motoren ikke skal gå varm..

#199192  av csstian

Du må koble sammen to av ledningene på den ene stikket der ledningen går inn i bilen.Som nevnt av Celica Turbo.Er 4 ladninger på det stikket.Jeg brukte en binders for å koble di sammen.Di står rett over hverandre på stikket.Den ene er blå/sort og den andre er grå/sort.