TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen som vet hva slags frontlykter dette er?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#189708  av jumbo

hmsilset skrev:
Toi1 skrev:eller hva med denne? http://www.takakaira.com/asp/template.a ... QqlnMokrNm
Så kult ut og enkelt å montere!Men tror ikke de lyktene blir godkjent
her i landet.Men skal sjekke nøyere en dag,for jeg har ikke peiling
på slikt 8)
Disse bruker raybrig twin r1000 lykter, samme som jeg har på min bil. De er ikke asymmetriske og er derfor ikke godkjent i Norge.

Vil faktisk ikke anbefale lyseffekten av de heller

)revision6 sine lykter er derimot godkjent ja, de er assymetriske og justerbare, samt L merket.

#189727  av Toi1

Kommer vi da frem til at det ikke er mulig å finne åpene lykter til mr2 som er godkjent?

#189757  av WaxFraq

synes vippelykter er litt av sjarmen jeg da, men det er jo 1000 meninger å vell så det som florerer..
men når det er sagt, så vil jeg påpeke at dem kanskje ikke trenger å gå sååå langt opp da..derfor synes jeg dem var flotte dem fra 6rough (eller hva det var)

men alt har jo en prislapp da..! ohh..

#189829  av jumbo

Toi1 skrev:Kommer vi da frem til at det ikke er mulig å finne åpene lykter til mr2 som er godkjent?
Neida, er kun snakk om at du trenger L-merkede lykter som er asymmetriske og justerbare.... utover det finnes det faktisk ingen krav til selve lyktene i det hele tatt.

Vi hadde en som bygget om en mkII ganske grundig for en tid siden, aner ikke hvordan det prosjektet går, men han skulle hvertfall ha fiat coupe frontlys :D (chris?)

#189832  av hmsilset

Fiat coupe lyktene har jeg sett,og det er ganske pent.Men sikkert
en del arbeid da. Får ha på sånne om det blir for vanskelig å finne
andre godkjennte lykter :o

#189904  av jumbo

eneste som er litt pes med fiatlyktene er at det krever ganske mye ombygging... de er skrå i bakkant istedenfor rett over som på mr2, så panseret mm må skjæres, pusse lakkeres etc

#189905  av aneriks

du kan jo og så finne åpne lykter beregnet for rx7,
de er kule og trolig ikke så veldig vanskelig og få til og passe

#189975  av Toi1

aneriks skrev:du kan jo og så finne åpne lykter beregnet for rx7,

Det er ikke det vi snakker om. Vi spør hvor det finnes. Ikke at det finnes. Jeg ville aldri bytta ut lyktene på rx7, hvertfall ikke den nyeste modellen.

#190000  av aneriks

Toi1 skrev:
aneriks skrev:du kan jo og så finne åpne lykter beregnet for rx7,

Det er ikke det vi snakker om. Vi spør hvor det finnes. Ikke at det finnes. Jeg ville aldri bytta ut lyktene på rx7, hvertfall ikke den nyeste modellen.
har sett dem på http://www.ebay.com
 #199438  av Bergen.

er det mulig å få slike lykter til mk1 ??