TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • economy lampe pÃ¥ 4agze?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #199324  av Gromit
 
Noen som vet om det er mulig å få økonomi lampa til å funke på 4agze motoren?

 #199330  av Helmer
 
Er ikke mørketia trist nok som den er uten økonomi lampa a? :lol:

Blir jo bare deppa av å se den lyse oransje hele tia! :wink:

 #199332  av Gromit
 
Hehe..sant det.
men grønt er liksom ikke min farge :P

 #199390  av donk2k
 
Ettersom åssen jeg har forstått at den øko. lampa fungerer skal den bli feil med kompressormotor. Fordi: Den bruker motorvakum for å lyse grønnt eller orange.

Med N/A motor varrierer det mellom "veldig lite" til mye vakum..


Med en kompressor-motor vil det varriere mellom vakum, så litt mer vakum, og vips (når clutshen på kompressoren slår inn) får du positivt trykk.

Det er ikke den vakum-måleren laget for. Så spørsmålet er hvor robust den er (fare for at den enkelt & greit bare takker for seg) + hva den evt. viser når den har 6-8 psi trykk istedenfor vakum.

Dette er bare sånn jeg tenker om saken, om det stemmer veit jeg ikke. :)

 #199405  av Gromit
 
hm..er jo vakum uttak på motoren hvor det alltid er vakum og...hvor f.eks. bremsekraftforsterkeren er koblet på.

 #199414  av donk2k
 
Der sier du noe.. Det er jo sånn øko-meter på gt4 cs også vel. Og der er det jo turbo.. Så det må jo la seg gjøre. Sikkert noen folk med turbo bil som veit åssen det er kobla osv. Og om det evt. er en måler som også registrerer overtrykk..

 #199418  av sethro
 
Har kobla kompressoren på den istede jeg. sa da kompressoren står av lyser det gønne lyset, og da sc slår seg på lyser det gule lyset.



Funker supert det :-)

http://www.zeth-racing.com
 #199534  av jsun
 
Gromit skrev:Noen som vet om det er mulig å få økonomi lampa til å funke på 4agze motoren?
Hmm.. trenger du virkelig den lampa?
Du vet jo om du har gassen i bånn eller ikke :wink:
Jeg ville mørklagt begge.

 #199549  av sethro
 
har ikke noe med gassen i bunn eller ikke.

handler om å gi på uten av sc slår seg på feks.
Da sc står av er det bare 9volt på bensin pumpa, da bruker
den lite bensin.
Og jeg har kobla lampa rett på sc.
Da ser jeg oxo hvis det blir noe feil og ikke sc får strøm.
Bruker ikke utgangen fra hjernen.
Har og en knapp for å slå av sc i bilen.
En kontroll lampe for magnet ventilen som åpner seg da sc slår seg av.

SÃ¥nn at jeg kan se om de funker som de skal..... :D

http://www.zeth-racing.com