TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp.. mister girolje!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #198095  av henrixxx1

girolja mi forsvinner ut ved akslingene.
noen som har delenummer på OIL SEAL til girkassa mi? er ei E153 kasse til en 93 MR2 turbo.
Eller er det noen som har et chassinummer til en 93mod mr2 turbo å "låne" meg så jeg kan få bestillt det jeg trenger fra toyota??

#198100  av Mr2Even

Jeg har også fått det problemet etter girkasse-bytte..
 #198167  av 2fast4u

henrixxx1 skrev:girolja mi forsvinner ut ved akslingene.
noen som har delenummer på OIL SEAL til girkassa mi? er ei E153 kasse til en 93 MR2 turbo.
Tetteringer MrII / E153 fra 1990 til 1995
90311-50027 venstre side
90311-40004 høyre side

:wink:
 #198284  av Rømmling

henrixxx1 skrev: Eller er det noen som har et chassinummer til en 93mod mr2 turbo å "låne" meg så jeg kan få bestillt det jeg trenger fra toyota??
en ting hvorfor skal du låne chassinr. det må du jo ha selv på vognkortet ditt.
vis det ikke er regga enda så finner du jo det på id plata i bilen.
Eller er det en opprinlig GTi ombygd?
 #198285  av Andy_Celica

Rømmling skrev:
henrixxx1 skrev: Eller er det noen som har et chassinummer til en 93mod mr2 turbo å "låne" meg så jeg kan få bestillt det jeg trenger fra toyota??
Han har egentlig en Mr2 GTi, som han har bytte motor i til en Mr2 Tubro (3sgte) SÃ¥ derfor stemmer ikke rammenr overens med motor osv. derfor trenger han et chassinr fra en virkelig mr2 turbo.
 #198286  av Rømmling

Andy_Celica skrev:
Rømmling skrev:
Han har egentlig en Mr2 GTi, som han har bytte motor i til en Mr2 Tubro (3sgte) SÃ¥ derfor stemmer ikke rammenr overens med motor osv. derfor trenger han et chassinr fra en virkelig mr2 turbo.
NÃ¥ var du rask her.
trykt på edit 2sek etter jeg hadde post for begynte å tenke på den muligheten hehe
men raskt svar skal du ha skryt for. det var max 1min :lol: :lol:
 #198288  av Andy_Celica

Rømmling skrev:
Andy_Celica skrev:
Rømmling skrev: en ting hvorfor skal du låne chassinr. det må du jo ha selv på vognkortet ditt.
NÃ¥ var du rask her.
trykt på edit 2sek etter jeg hadde post for begynte å tenke på den muligheten hehe
men raskt svar skal du ha skryt for. det var max 1min :lol: :lol:
hihi, er på jobb og da har jeg lite å gjøre, da kan jeg følge fort med vettu.
 #198767  av henrixxx1

2fast4u skrev:
henrixxx1 skrev:girolja mi forsvinner ut ved akslingene.
Tetteringer MrII / E153 fra 1990 til 1995
90311-50027 venstre side
90311-40004 høyre side

takker så mye.

Fikk endelig svar fra toyota norge også.
De mente delenummer var:
V.S. - 90311-50027
H.S. - 90311-30006

men de var ikke 100% sikker.
 #198768  av henrixxx1

Andy_Celica skrev:
Rømmling skrev:
Stemmer bra det :wink:
TRS har gitt meg et chassinummer på en turbo produsert i mai 92 nå så håper det stemmer med min 93mod motor.

#199519  av henrixxx1

Delenummeret som toyota norge hadde gitt meg stemmte garantert ikke. den ringen jeg fikk til V.S.var jo på størrelse med en 5kr.

så 2fast4u, er det garantert 90311-40004 jeg skal ha til høyre side?
han var lettere irritert nede på toyota å mente at jeg måtte være 100% sikker neste gang jeg kom med et delenummer.

Så når det gjelder chassinummeret jeg fikk på rearcut'n fra trs. det var ikke helt komplett. SW200070259. her mangler jo en del.
noen som har et komplett chassinummer?

#199566  av 2fast4u

henrixxx1 skrev:Delenummeret som toyota norge hadde gitt meg stemmte garantert ikke. den ringen jeg fikk til V.S.var jo på størrelse med en 5kr.

Rimelig sikker ja, men er det høyre eller venstre du har fått feil ? Du skriver V.S. og refererer til høyre.

Den "5kr" ringen du har fått (90311-30006) trur jeg er til inngående aksel på kassa, (Clutch aksel) mener å huske delenr.

#199568  av 2fast4u

Er det rearcut fra Japan eller USA du har motor fra ?

Ch.nr ligner på Japan, delenr jeg har opplyst er til US prod.

henrixxx1 skrev:Så når det gjelder chassinummeret jeg fikk på rearcut'n fra trs. det var ikke helt komplett. SW200070259. her mangler jo en del.

#199721  av henrixxx1

2fast4u skrev:
henrixxx1 skrev:Delenummeret som toyota norge hadde gitt meg stemmte garantert ikke. den ringen jeg fikk til V.S.var jo på størrelse med en 5kr.

Rimelig sikker ja, men er det høyre eller venstre du har fått feil ? Du skriver V.S. og refererer til høyre.

Den "5kr" ringen du har fått (90311-30006) trur jeg er til inngående aksel på kassa, (Clutch aksel) mener å huske delenr.

Beklager. er høyre side jeg fikk feil. H.S. ble mye tull her.
Ja i størrelse kan den 90311-30006 ligne på en ring til inngående aksel.

#199722  av henrixxx1

2fast4u skrev:Er det rearcut fra Japan eller USA du har motor fra ?

Ch.nr ligner på Japan, delenr jeg har opplyst er til US prod.

henrixxx1 skrev:Så når det gjelder chassinummeret jeg fikk på rearcut'n fra trs. det var ikke helt komplett. SW200070259. her mangler jo en del.
er rearcut fra japan. tror du ikke simmerringen er samme på japan og usa kasse da? jeg bestillte den 90311-40004 uansett.

lurer bare på hvordan ett komplett japan chassinummer skal være.