TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Annbefalt oppsett i Yaris?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#193232  av MacGyver

"ErikG"
Har du fått noen ider og bygget noe stilig nå da `?

#193246  av ErikG

hehe, holder på med bilen min nå. Skal bygge i bilen til dama etterhvert. Måtte bare se om det fantes noen gode ideer ute. Lurer på å sette opp en 10¨ på hver side på skrå bake i yarisen, med en forsterker liggende i mellom. Bare håper det blir plass. Er ikke keen på å kjøre setene frem for å lage plass til anlegg.

#193256  av MacGyver

setene mine står helt bak, anlegge ligger liksom under setene.

Dette er nok den mest plass effektive løsningen vil eg tro.

#197145  av MacGyver

bare bumper denne eg :)

Har du fått til noe stilig nå da ?

#197197  av ErikG

Nope. Driver i Celicaen. Når det blir bygg i Yarisen kommer det nok en prosjekt tråd på den også :wink:

#199613  av Rotta

Hallå. Har Yaris turbo jeg også. Har kjøpt en 12'' JBL Sub som skal stå baki men sliter med noe så ''enkelt'' som å få av dekselet foran den ''fantastiske'' integrerte cd-spillern. Fikk løsnet den i underkant men ikke oppe. Litt redd for å ta i for mye å bryte i stykker festene. Hvis du veit du åssen du får av den så hadde det hjulpet mye? Så også at du hadde lagt kablinga under håndbrekket. Går det ikke å legge kablene under dørlista? Har ikke tenkt til å bytte ut cd- spillern hvis jeg ikke må. Veit ikke helt åssen det ser ut bak på cd spillern men det går vel an å koble seg innpå?

#199728  av MacGyver

Hei og velkommen.

Oppskrift er som følger.
( tatt etter hukommelsen kl 8 om morningen, så 100 % nøyatkighet garanterest ikke ) :)
skal heller finlese litt mere når eg kommer hjem ;) , kan heller lage min lille prosjekt tråd og da.

1Du har brytere du justerer varme app, temp og hastighet.
Der har du tre brytere, disse tar du ut, da kommer du til 2 skruer.

2. videre så river du ut selve spedometer dingsen ( plastikk tingen som alt henger i ) . bare ta i og dra til deg så har du dette løst,. men vært ops på å ikke ryke noen ledninger der.

Da skal du ha litt bedre tilgang til hvordan det ser ut i dasjen.

3. du kan da se enda 2 skruer som må ut.. ligger rett under speedometere)

4. Du kan da se 4 skruer som holder selve rammen til cd spilleren. når disse er vekke skal du kunne nøkke litt i denne og rammen er fri.

5.så løsner du spilleren fra rammen, inn med ny. vips.

Kablene la eg under håndbrekke pga dette var mest praktisk når kablene skulle ned i hjulbrønnen.- slipper bulk på teppe ol.

#199817  av Rotta

Ok, det eneste jeg ikke helt skjønte :shock: var hva du mente med ''plastikktingen som alt henger i''. Fant et bilde på nettet, så hvis du hadde giddi å forklare litt nærmere så hadde det vært fint. Måtte du bytte cd spilleren eller gjorde du det fordi den originale er dårlig?

Ps: hyggelig å ikke være den eneste som kjører turboutgaven ;)
Vedlegg
Har ikke kasettspiller, men dette var det eneste bildet jeg fant.
Har ikke kasettspiller, men dette var det eneste bildet jeg fant.
yaris interior.jpg (19.91 kiB) Vist 2343 ganger

#199931  av MacGyver

se hva eg fant til deg ;)

http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... 20&t=21168

steg for steg med bilder :)

da skulle det ikke være noe problem, og ja du bør bytte cd spiller pga den som er orginalt kan ikke brukes til en dritt..
Ps: hyggelig å ikke være den eneste som kjører turboutgaven Wink
Ditto. din helt orginal ?

#199984  av chris

MacGyver skrev: da skulle det ikke være noe problem, og ja du bør bytte cd spiller pga den som er orginalt kan ikke brukes til en dritt..
Stemmer ikke heeelt. Den originale KAN brukes, hvis man bruker et høy-lav nivå adapter av en eller annen type.. starter på ca 200 kroner.. men kjøper man Audiocontrol LC6 f.eks... eller Rockford 3Sixty, så får du skikkelig linjeutganger, og innganger.. og feit equalizer og evt tidskorrigering etc, på original stereo.. uansett type ;)

#200014  av MacGyver

ja, du kan jo bruke dette da, men cd spilleren i seg selv er ræv. ikke noe bra. ikke mp3, ikke noe særlig lydmessig bra ol.

bare en grunn til å ikke bytte og det er att den integrerte fjernkontrollen på rattet ikke virker lengre da. men dette glemmer du snart :) bare kjøp en spiller med fjernkontroll.

men seffølgelig. det er jo penger som styrer alt :)
men personlig angrer eg ikke på att eg bytte enda.

#200120  av Rotta

MacGyver skrev:Ditto. din helt orginal ?
Hjertlig takk for svar.

Alt er originalt med tanke på motor osv.

Har gjort litt småtteri med den da, blir nok mere ettervert.
Foreløpig har jeg satt på lexuslights, sota bakrutene, lakkert kalipperne røde og holder på med anlegget nå.

Har du gjort no spess med din utenom anlegget eller??

#200240  av Rotta

Hvordan tror dere det er å skjøte seg innpå høytalern i døra og bruke dette som signalkabel til forsterkeren som skal drive en sub?? Er dette noe problem?

#200272  av chris

Rotta skrev:Hvordan tror dere det er å skjøte seg innpå høytalern i døra og bruke dette som signalkabel til forsterkeren som skal drive en sub?? Er dette noe problem?
Da må jeg nesten bare henvise til mitt forrige innlegg her.. 10 cm lenger opp :P

Man må ha et såkalt høy-lavnivå adapter

#200336  av Rotta

Har ikke no spess god greie på bilstereo for å si det sånn. Hva er en høy-lav adapter? Har en rockford fosgate forsterker med en bass-controller sak. Er vel ikke en sånn du mener vel? :roll:

Fant du noen ledige gjennomføringer i torpedoveggen eller Macgyver?