TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bremseklosser, alternativ til originale

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#19919  av Christian

Har hatt greenstuff i sommer, men kan ikke si jeg har merket stor forskjell...blir akkurat like mye støv av de også, selv om de skryter av at de ikke skal støve noe særlig :?

#19922  av chris

Christian skrev:Har hatt greenstuff i sommer, men kan ikke si jeg har merket stor forskjell...blir akkurat like mye støv av de også, selv om de skryter av at de ikke skal støve noe særlig :?
Var spesielt støvet jeg har lyst å unngå, for jeg har ikke noe å utsette på bremseegenskapene til originale klosser, og jeg kjører jo veldig lite på bane og sånn. Men har fått høre her nå ja, at Greenstuff er oppskrytt, og at de ikke funker noe særlig før de blir varme.

Finnes det noen andre alternativer da?

#19930  av Christian

Det er endel ja, men husker ikke navnet på annet en red, yellow og bluestuff i farten.
Markus kjører på redstuff nå mener jeg, tror han er fornøyd.

Har gitt opp og skaffa meg supra bremser jeg, satser på at det gir bremse effekten jeg vil ha :twisted:

#19932  av chris

Christian skrev:Det er endel ja, men husker ikke navnet på annet en red, yellow og bluestuff i farten.
Markus kjører på redstuff nå mener jeg, tror han er fornøyd.

Har gitt opp og skaffa meg supra bremser jeg, satser på at det gir bremse effekten jeg vil ha :twisted:
Hehe, kanskje DET er løsningen ja :D

#19934  av Christian

Har hatt borrede/slissete skiver med greenstuff i sommer som sagt, og de gir seg alt for fort :? Ikke så rart egentlig, når det er den org 91 dimensjonen på de, 27cm er det ikke?
Uansett, jeg kom over noen billige, så de er forhåpentligvis i posten nå :D

#19936  av chris

Christian skrev:Har hatt borrede/slissete skiver med greenstuff i sommer som sagt, og de gir seg alt for fort :? Ikke så rart egentlig, når det er den org 91 dimensjonen på de, 27cm er det ikke?
Uansett, jeg kom over noen billige, så de er forhåpentligvis i posten nå :D
Ja, er litt større på 2.rev ja.. 30 cm på frembremsene

#19938  av erling

Christian skrev: Har gitt opp og skaffa meg supra bremser jeg, satser på at det gir bremse effekten jeg vil ha :twisted:
Tøft. 8) Må du lage til festebraketter til calipperne da eller? Hvor mye saker trenger du for å sy sammen til MR2?

#19944  av Christian

Det er vel i utgangspunktet bare adapterplata som trengs, men ting drar jo gjerne på seg, rart med det :roll:
Men regner med en ganske heftig forbedring med bremsene og nye stål slanger ja :D

#19952  av MR2turbo

Som christian sa, så kjører jeg med EBC redstuff fremme/ EBC kevlar bak og er meget fornøyd med de.. Borede og slissede skiver på alle 4.. De fungerer omtrent som orginale på vanlig kjøring, men jeg har ikke fått de til å fade på hard banekjøring enda! :D

#19957  av chris

MR2turbo skrev:Som christian sa, så kjører jeg med EBC redstuff fremme/ EBC kevlar bak og er meget fornøyd med de.. Borede og slissede skiver på alle 4.. De fungerer omtrent som orginale på vanlig kjøring, men jeg har ikke fått de til å fade på hard banekjøring enda! :D
Hvordan er det med støvmengden da?

Og hva med pris kontra originale ?

#19980  av CelicaTurbo

Den kritikken jeg har sett om EBC er at de slites utrolig fort ned ved banekjøring ihvertfall, det jeg har sett av anbefalinger (britisk GT4 liste og norsk 200sx-ogn ihvertfall) er at Performance Friction og Pagid klosser er et vesentlig bedre alternativ, men noe dyrere.. Toypartz skaffer nok Pagid ihvertfall (siden Fensport har dette).. Ellers var det et annet merke også som var enda et steg opp i pris men jeg husker ikke navnet dessverre..

#19994  av mk1 black limited

Har brukt EBC, både grønne og røde, og de slites voldsomt fort på bane, og støver like mye som originale. Men de fader ikke. :-)

Har kjøpt Ferodo-klosser nå, men har ikke fått testet dem enda.

#19997  av chris

mk1 black limited skrev:Har brukt EBC, både grønne og røde, og de slites voldsomt fort på bane, og støver like mye som originale. Men de fader ikke. :-)

Har kjøpt Ferodo-klosser nå, men har ikke fått testet dem enda.
Jeg kjører så lite på bane, at fadingen bekymrer meg egentlig ikke. Men er på utkikk etter alternativ til originale klosser som ikke støver så j..... :)