TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Annbefalt oppsett i Yaris?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#200415  av laffy

En høy-lav adapter kobles på høttalerutgangene, og gjør at du får overgang til signalkabel.

#200435  av chris

høyttalersignal = høynivå

linjesignal = lavnivå

:)

#200474  av Rotta

okei. Hva skjer hvis jeg ikke bruker en høy/lav adapter a? Ryker cd spilleren eller høytaleren i døra eller no da? Går det ikke an å bare koble seg inn på høytalerledningene med signalkabelene? Jeg trodde det var bare 12V + signal som gikk inn på høytalerene. Hva er egentlig forskjellen på en linje-utgang og den utgangen som er på cdspilleren min uten linjeutganger. :D :shock:

#200487  av laffy

Eneste utgangen som er på spilleren din er høyttalerutganger, du kan ikke koble signalkabler rett på disse. Du er nødt til å ha en adapter for å senke nivået, og for å få kontakter som passer til signalkabel.. Tror ikke du skal satse på å koble adapteren på ledninger som du allerede bruker til høyttaler heller..
 #200644  av Rotta

Ok, det er bare det at det er for seint nå.. :x . Høytalerutgangen på yarisspilleren er gått til helvete... Fordi jeg kobla forsterkeren innpå samme som høytalern i døra. Begynte bra når jeg starta opp og bassen dunka som bare det. Da jeg startet motoren hørte jeg plutselig susing i dørhøytaleren som gikk i takt med motoren. Når jeg trykka inn gassen hørte jeg frekvensen i høytaleren økte. Hørtes egentlig ut som det satt en turbo i høytaleren :shock: . Møkk ass. Jeg kobla av signalkabelen fra høytalerlederen sånn at forsterkeren og basskassa var vekk fra systemet.
Når jeg stilte inn cd-spillern sånn at bare den ene høytalern i døra spilte satt jeg opp volumet og det var så vidt jeg hørte musikk i høytalern.
Surrete skrivi men håper at noen har tips til hva jeg kan gjøre og hva som er galt.

Hilsen handlingslamma :D

#200663  av laffy

kan jo teste å koble en annen høyttaler på kablene til høyttaleren som er i døra. Hvis du har samma problemet da så tror jeg du bare skal se deg etter en ny spiller..

#200674  av MacGyver

Ok, det er bare det at det er for seint nå.. Mad . Høytalerutgangen på yarisspilleren er gått til helvete... Fordi jeg kobla forsterkeren innpå samme som høytalern i døra. Begynte bra når jeg starta opp og bassen dunka som bare det. Da jeg startet motoren hørte jeg plutselig susing i dørhøytaleren som gikk i takt med motoren. Når jeg trykka inn gassen hørte jeg frekvensen i høytaleren økte. Hørtes egentlig ut som det satt en turbo i høytaleren Shocked . Møkk ass. Jeg kobla av signalkabelen fra høytalerlederen sånn at forsterkeren og basskassa var vekk fra systemet.
Når jeg stilte inn cd-spillern sånn at bare den ene høytalern i døra spilte satt jeg opp volumet og det var så vidt jeg hørte musikk i høytalern.
Surrete skrivi men håper at noen har tips til hva jeg kan gjøre og hva som er galt.

Hilsen handlingslamma

Dersom du har samme problemet med en annen høytalere ( noe som eg tror du vil ha... ), ja da må du ha ny cd spiller. da har du "sprengt" utgangen på ene kanalen.
Og da kan du bare bytte med en gang. toyota er dritt dyr på slik spiller, mener det var over 4000 kr.. noe som er litt drøyt

ps. dersom du er veldig uheldig så kan det hende att du har drept den eksterne forsterkeren og..

men dette vil du nå merke når du får en skikkelig spiller med linje utganger og kobler opp som det skal være :P

#200805  av Rotta

Har sammen problem selvom jeg kobler til en annen høytaler. Som jeg har forstått det er det pluss og minus inngang på høytaleren. Jeg kobla plussledningen inn på høytaleren og minus direkte til jord (kanskje litt dristig). Og da spillte høytaleren plutselig like høyt som før. Det eneste var at høytaleren sto i konstant ''spenn''. Det jeg ikke skjønner er at cd spilleren sender jo ut signaler, men de er mye svakere enn de før. Helt til jeg kobla direkte til jord i bilen.

Er det forresten noen som veit om toyota kan skaffe en spiller med linjeutganger som passer rett inn, sånn at jeg fortsatt kan bruke volum/mode osv.. controllene på rattet?

Er ikke akkurat det at de leverer så gode spillere at det gjør noe, men det er jo dumt å ikke kunne bruke de knappene og controllene som er integrert i dashen og rattet da.

Takk for alle svar :D
 #200920  av chris

Rotta skrev:Ok, det er bare det at det er for seint nå.. :x . Høytalerutgangen på yarisspilleren er gått til helvete... Fordi jeg kobla forsterkeren innpå samme som høytalern i døra. Begynte bra når jeg starta opp og bassen dunka som bare det. Da jeg startet motoren hørte jeg plutselig susing i dørhøytaleren som gikk i takt med motoren. Når jeg trykka inn gassen hørte jeg frekvensen i høytaleren økte. Hørtes egentlig ut som det satt en turbo i høytaleren :shock: . Møkk ass. Jeg kobla av signalkabelen fra høytalerlederen sånn at forsterkeren og basskassa var vekk fra systemet.

Hilsen handlingslamma :D

Nettopp derfor vi ba deg om å kjøpe et høy-lav nivå adapter ;)
 #200948  av Rotta

Ble dyr lærdom detta men gjort er gjort :?. Noen som veit om noen ''billige'' høy/lav adaptere? Eller linker til noen som selger det? Så at Rockford 3sixty kosta 2500 kr og synes det var drøyt ass. Hvertfall når jeg må ha ny cd-spiller også.
Har en høy/lav adapter 1 inngang og flere splittede utganger som kan justeres? Eller er adapteren beregnet på å bli styrt (justere bass, diskant, balanse, fader osv..) av cd-spilleren?
Rotta skrev:Jeg kobla plussledningen inn på høytaleren og minus direkte til jord bare for å prøve(kanskje litt dristig). Og da spillte høytaleren plutselig like høyt som før. Det eneste var at høytaleren sto i konstant ''spenn''. Det jeg ikke skjønner er at cd spilleren sender jo ut signaler, men de er mye svakere enn de før.

Noen som veit hva dette kommer av?

#202324  av MacGyver

Ble dyr lærdom detta men gjort er gjort Confused. Noen som veit om noen ''billige'' høy/lav adaptere? Eller linker til noen som selger det? Så at Rockford 3sixty kosta 2500 kr og synes det var drøyt ass. Hvertfall når jeg må ha ny cd-spiller også.
Har en høy/lav adapter 1 inngang og flere splittede utganger som kan justeres? Eller er adapteren beregnet på å bli styrt (justere bass, diskant, balanse, fader osv..) av cd-spilleren?
dersom du kjøper deg en skapelig spiller med linjeutganger så slipper du 3sixty saken. og fungere mye bedre og :)

Ps. eg har en orginal cd spiller dersom rette budet kommer :)