TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra MKIV vs. BMW E46 som bruksbil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #200341  av Morten M

Det er dette jeg er mest spent på. Har enda ikke fått prøvd supra, så lurer på om det er noen som har kjørt BMW E46?

Lurer mest på hvordan kvalitetesfølelsen er, sittestilling, komfort, støy og kjøreegenskaper osv. Jeg har en viss peiling utifra det jeg har lest. Håpet er at savnet til bmwn (som er utrolig deilig å sitte i, spesielt) ikke blir for stort. Innbilder meg at dette er to veldig ulike biler, og tror vel også at supraen har mye av det jeg savner i bmwn. :D

Har en 323 Ci.

#200377  av SupraST

Hadde valgt Supra, uten tvil!

#200378  av dca

skjønte ikke helt...du lurer på hvordan det er å kjøre e46 eller hvordan det er å kjøre supra? ser du spør om e46 men virker også som du har en e46? :)
eller er det pga jeg er fyllesjuk og forvirret? :D

#200391  av soltec

Eg mener at man kan ikke sammenligne en nyere bil kontra en gamlere bil, konforten er selvsakt bedre i en ny bil, har kjørt BMW e46 og er meget fornøyd med konforen i E46en, MEN det er to helforskjellige biler å sammenligne konfår, eg liker supraen best pga den er mye mer sportslig å kjøre, den er og meget konfetabel med tanke på kjøreegenskapene, ved langkjøring ville eg valgt E46en.

Hva il du ha? Sport el. konfår

#200399  av @lpher

Kan vel med sikkerhet si at du ikke kommer til å savne bmw'en ;) Du kan ikke sammenligne epler med pærer vettu :)

#200410  av Morten M

dca: Den første setningen var kanskje litt dårlig formulert, resta skyldes fyllesjuken din. Jeg har en E46 323 Ci, og den er perfekt å sitte i. Primeraen som jeg brukte før er forferdelig, savner ikke dårlig sittestilling!

Jeg er lei utseendet på bmwn, og savner kraften og sportsligheten. Vil definitivt ha sport fremfor komfort. Det kan godt bråke og riste, bare jeg sitter bra.

#200451  av Kilgallon

du sitter godt i supraen iallefall :wink:

#200459  av soltec

Supraen er som en drømm å kjøre, eneste støy er i fra hjulene bak, hører lett steiner å slikt

#201158  av Rockon GT-R

Bruksbil = på vinteren, til jobb etc??? Om så er... Kjøp BMW`en!!

Supra er STASBIL 8)

#201185  av Morten M

BMWn har jeg hatt i over tre år nå! Det er en utrolig fin bil "dessverre": Jeg vil ha noe nytt, men den er som sagt perfekt å sitte i og kjøre så det er vanskelig å slå denne. På vinteren er den ekstremt bra vil jeg si, lettkjørt, trygg og artig, kan drifte rundt ganske heavy uten spesiell stor risiko for at det går galt. E46n er lydig. Men jeg satser på supra til våren uansett tenker jeg.
Vedlegg
BWM 323 Ci med BBS Lemans 255/35/18x9,5 bak
BWM 323 Ci med BBS Lemans 255/35/18x9,5 bak
2_big.jpg (93.66 kiB) Vist 1910 ganger

#201211  av elino

Rockon GT-R skrev:Bruksbil = på vinteren, til jobb etc??? Om så er... Kjøp BMW`en!!

Supra er STASBIL 8)
Ikke nødvendigvis :wink:

Min er 100% bruksbil sommer som vinter (men jeg kommer til å parkere den når de salter som værst)
Den røde Supraen har vi hatt siden vinteren 2003 og den var også 100% bruksbil før det tok av med trimmingen.

Da blir vel det hverdagsstas da :lol:

#201431  av Rockon GT-R

elino skrev:
Rockon GT-R skrev:Bruksbil = på vinteren, til jobb etc??? Om så er... Kjøp BMW`en!!

Supra er STASBIL 8)
Ikke nødvendigvis :wink:

Min er 100% bruksbil sommer som vinter (men jeg kommer til å parkere den når de salter som værst)
Den røde Supraen har vi hatt siden vinteren 2003 og den var også 100% bruksbil før det tok av med trimmingen.

Da blir vel det hverdagsstas da :lol:
Vel..... Da jeg hører smågrusen gnager på lakken og saltlaget ligger som gjørme på hele bilen får jeg vondt i hjertet... Men alle er ikke like... heldigvis :)

#201460  av @lpher

Rockon GT-R skrev:
Vel..... Da jeg hører smågrusen gnager på lakken og saltlaget ligger som gjørme på hele bilen får jeg vondt i hjertet... Men alle er ikke like... heldigvis :)
Grusveier holder man seg unna...og bilen kan du jo vaske hver dag om du føler for det ;)

#201533  av Rockon GT-R

@lpher skrev:
Rockon GT-R skrev:
Grusveier holder man seg unna...og bilen kan du jo vaske hver dag om du føler for det ;)
Vet ikke hva som blir gjort nord i landet, men her så har de sand på veien.. Oppå asfalten you see?

FÃ¥r ikke bort alt saltet selv om en vasker den da.. Inni kroker og kriker you see? :p