95TT skrev:Sånn som jeg har forstått det, så kan de skilte deg av på stedet om de er jævlige, eller de kan kreve at du skal til visning og da er det jo greit å ha spart på alle orginal deler så de kan settes på plass for å få godkjent igjen.. så det er jo litt stress.. :p mister du skiltene så må du seff på visning da også.. men det kan hende du beholder skiltene til å kjøre fram til visningen om de ikke er fulle av faen. 
Hei, og takk for svar.
Skulle gjerne hatt litt konkret info om dette, som ikke er basert på antagelser. Har en følelse av at det aldri har skjedd før at noen har blitt tatt pga dette (i alle fall ikke med kun simpel styling). Jeg mener - hva er sannsynligheten for at de gamle gubbene som stopper deg har peiling på hvordan din
utenlandske bil ser ut i originalstand? I og med at det er en importert bil som ikke selges i Norge, er sannsynligheten stor for at de overhode ikke kjenner til bilen, og dermed ikke sikkert kan si hvorvidt den er original eller ikke.
Denne regelen er jo for øvrig åpenbart ment for å hindre vesentlige ombygginger, som f.eks. omgjøring av en personbil til en tanks og lignende - ikke små kosmetiske endringer som styling.
Er redd det blir litt teit å spørre biltilsynet hva som skjer hvis jeg bygger om... og jeg får kanskje ikke det mest realistiske svaret heller. :-/