TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mangler deler til godkjenning (unntaksregelen)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #201425  av tore 95 tt euro spec
 
95TT skrev:Er vel ikke lett å få Tüv papirer på felger vel. aldri jeg sett...

Så det som det blir sagt her er at med en U.S spec supra så går det ikke ann å regge utenom untaksregelen.. ??? Og dette er dere sikre på ?
fulgte nå med tuv papir på felgene mine som ikke er orginale 18" forresten til salgs :wink:

 #201427  av tore 95 tt euro spec
 
tviler på at du får gjennom effeltanlegget og senkesettet siden det er bare H&R fjærer som har tuv godkjente fjærer til supra

mvh

tore

 #201493  av 95TT
 
Skal ikke stjele tråden, men nå har det seg slik at jeg skal godkjenne min bil til våren, det er en 1995 Supra MKIV U.S spec, og jeg har ikke lyst til å benytte meg av unntaksregelen, er det noen som har gjort dette her.. altså ikke benyttet seg av unntaksreglen. ?

 #201860  av Zupra
 
95TT skrev:Skal ikke stjele tråden, men nå har det seg slik at jeg skal godkjenne min bil til våren, det er en 1995 Supra MKIV U.S spec, og jeg har ikke lyst til å benytte meg av unntaksregelen, er det noen som har gjort dette her.. altså ikke benyttet seg av unntaksreglen. ?

Du kan jo få typegodkjent bilen. Dra ned til tyskland eller til nederland RDW som de kaller seg. Da kan du bruke de papirene ved forevisning.
Og da skal de kunne godkjenne bilen i henhold til dette. Dette koster jo litt da! Vis jeg ikke tar helt feil nærmere 25000kr. 8)
Men alt går ann!!

 #201870  av Kilgallon
 
Zupra skrev:
95TT skrev:Skal ikke stjele tråden, men nå har det seg slik at jeg skal godkjenne min bil til våren, det er en 1995 Supra MKIV U.S spec, og jeg har ikke lyst til å benytte meg av unntaksregelen, er det noen som har gjort dette her.. altså ikke benyttet seg av unntaksreglen. ?

Du kan jo få typegodkjent bilen. Dra ned til tyskland eller til nederland RDW som de kaller seg. Da kan du bruke de papirene ved forevisning.
Og da skal de kunne godkjenne bilen i henhold til dette. Dette koster jo litt da! Vis jeg ikke tar helt feil nærmere 25000kr. 8)
Men alt går ann!!
25000+avgiftene i Norge da eller?
da blir det ganske dyrt da...

 #202108  av Zupra
 
25000+avgiftene i Norge da eller?
da blir det ganske dyrt da...[/quote]


Jepp det er det de skal ha for og utføre testen. Den er ganske så omfattende. Så Arctic Trucks nettopp hadde vært der nede og fått testet og godkjent noen utav sine kjøretøy. Har enartikkel fra det. Veldig interesang lesing. Det de sier der nede er at de tester masse forskjellige "garasjebygg" som de sier er ingen problem og godkjenne enda bilene har halvert tak høyde osv. Det er mange utavde som til og med er sikrere en bilen var orginalt.!

 #202134  av Kilgallon
 
Zupra skrev:25000+avgiftene i Norge da eller?
da blir det ganske dyrt da...

Jepp det er det de skal ha for og utføre testen. Den er ganske så omfattende. Så Arctic Trucks nettopp hadde vært der nede og fått testet og godkjent noen utav sine kjøretøy. Har enartikkel fra det. Veldig interesang lesing. Det de sier der nede er at de tester masse forskjellige "garasjebygg" som de sier er ingen problem og godkjenne enda bilene har halvert tak høyde osv. Det er mange utavde som til og med er sikrere en bilen var orginalt.![/quote]

mulighet for å få lagt ut den artikkelen da?

 #202140  av VeilSide
 
Zupra skrev:
95TT skrev:Skal ikke stjele tråden, men nå har det seg slik at jeg skal godkjenne min bil til våren, det er en 1995 Supra MKIV U.S spec, og jeg har ikke lyst til å benytte meg av unntaksregelen, er det noen som har gjort dette her.. altså ikke benyttet seg av unntaksreglen. ?

Du kan jo få typegodkjent bilen. Dra ned til tyskland eller til nederland RDW som de kaller seg. Da kan du bruke de papirene ved forevisning.
Og da skal de kunne godkjenne bilen i henhold til dette. Dette koster jo litt da! Vis jeg ikke tar helt feil nærmere 25000kr. 8)
Men alt går ann!!
Jeg skal ikke akkurat påstå hardnakka at du tar litt feil her men 25k vil jeg si var myyyye ....

Jeg har hatt min nede hos TUV og har fått noen papirer det står "Registreringsattest" på. Dog vet ikke jeg hva alt dette greiene på papirene betyr men det får importøren ta seg av under visningen ;)