TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Co2 utslipp paa original MkIV?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#201877  av Kilgallon

sx-4-ever skrev:Jeg fatter ikke bæret av denne kalkulatoren !!

Vis avgiften min i år er 110 000kr på en 94 mod J-spec supra TT.
Hvor mye vil det bli neste år ??
2997cc, 280hk, 1540kg, vet ikke co2 på japsen.

Kan noen hjelpe meg med dette ?

Bilde :
ifølge importsavgiftskalkulatoren på autodb.no så vil registreingstavgiften i år bli på 106000.
blir det s¨ånn at om man registrer den neste år, så vil det koste over 300000?

#201878  av CelicaTurbo

som 94-modell har du 73% bruksfradrag etter dagens regler:

http://www.toll.no/templates_TAD/Articl ... uksfradrag

Merk at det er år siden førstegangsregistrering nøyaktig fra dato som er viktig her, så om bilen er registrert 01.03.2004 så vil du hvert år du passerer 1. mars få lavere avgift. Det vil si at etter 01.03.2007 vil du ha 76% bruksfradrag etter dagens regler, det vil si at du etter dette må betale 157.262kr i avgifter, eller 64.000 mer enn om de gamle reglene hadde vært i bruk etter 01.03.2007.

Men, vi er jo ikke sikker på om CO2-tallet faktisk stemmer og det har en dramatisk effekt på utregningen.. I tillegg er det forespeilet at bruksfradraget også skal endres.. Uansett er det trolig mest lønnsomt å registrere bilen før nyttår..

#201880  av sx-4-ever

Fatta forsatt ikke så svært mye... :oops:

Noen som kan gi meg nøyaktige tall for i år og neste år ? Takk =)

#201894  av TurboKnut

Som Celica Turbo sier i innlegget overfor, så kan du regne ut avgiftene i dag - og plusse på 64.000,-
Den summen du får da koster bilen å registrere når bakrusen etter nyttårsaften begynner å slippe taket.

110.000,- i år
174.000,- til neste år.

Det som er verdt å merke seg er at bruksfradraget også skal reguleres (fra 73% til en lavere prosentsats så da kan du legge til noen kroner der også).

#201903  av tore 95 tt euro spec

Hey ja da har jeg vært hos BTS idag og bilen ble uten problemer godkjent...det var faktisk bare kos å være der. :wink:
folk som jobbet i skrankene t.o.m damene kom uti hallen da vi dreiv med bilen :) og sa at bilen var kjempe fin og greier.lurte på det ene etter det andre.. :) fikk ikke en mangel.bare skryt av bilen...så da reiste jeg hjem far bts med et brett smil om munnen :D
SÃ¥ da blir det SINGEL turbo :wink: juhu :P

mvh tore

#201905  av tore 95 tt euro spec

jeg spurte oxo etter de nye avgiftene,men de hadde ikke noe mer info en det vi har her...og de hadde ikke tid til å måle bilen min :(
Men at det blir så dyrt som den avgiftkalkulatoren viser kan ikke være mulig el :?: :?:
Da kommer det hvertfall ikke flere supraer til norge..
Hva tror dere??
Dette er jo helt sykt :!: :!:

mvh tore

#201906  av sx-4-ever

Suuppert ! =)

Hva sjekka de ?

LIST UP ;) Regga du på untak eller vanlig ?

#201908  av tore 95 tt euro spec

Regga på venlig.
sjekka egentilg hele bilen.bremser,styring,dekk dim,felg dim,alt av nr på bilen,motor,eksos..ect

det var litt spes for de hadde ikke sett en slik bil live før :wink:

men de var hvertfall kjempe greie..så nå er det bare å hente skiltene :wink:

mvh tore

#201919  av sx-4-ever

Hva måtte du betale i engangs avgift ? Du har et år nyere en min men =)

Og vet ikke om det er forskjell på euro spec og j-spec ?

#201925  av tore 95 tt euro spec

har ikke betalt enda..skal betale den neste måne tenker jeg.......
jo det er ganske mange tusen pga euro spec har 330 hk vs 280 på j spec

mvh tore

#201999  av Kilgallon

tore 95 tt euro spec skrev:Hey ja da har jeg vært hos BTS idag og bilen ble uten problemer godkjent...det var faktisk bare kos å være der. :wink:
folk som jobbet i skrankene t.o.m damene kom uti hallen da vi dreiv med bilen :) og sa at bilen var kjempe fin og greier.lurte på det ene etter det andre.. :) fikk ikke en mangel.bare skryt av bilen...så da reiste jeg hjem far bts med et brett smil om munnen :D
SÃ¥ da blir det SINGEL turbo :wink: juhu :P

mvh tore
hvor lang tid brukte de på bilen din? og var den helt orginal når du viste den?
men gratulerer med skilter da.

#202083  av tore 95 tt euro spec

takker :wink: det tok ca en time..ja den var helt orginal bortsett fra greddy intercooler kit...
men nå er det bare begynne å bygge :P

mvh tore