TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Turbinkompressor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #201887  av <Supramannen>

Hvor kan man skaffe Turbinkompressor? Og hva koster det? har vært inne på tanken å kombinere Turbo og kompressor, vet ikke om det er egnende å kombinere Turbo og turbinkompressor? hvilke kompressorer bruker man til slike prosjekter? skrukompressor eller turbinkompressor. Hvilke turtall må man ha for at det skal være nytte med kompressor kombinert med turbo. hadde vært morro å fått litt mer effekt på bunnen av registeret.

setter pris på seriøse svar fra folk som vet hva de snakker om:)

#201891  av tore 95 tt euro spec

yo :wink: du kan gå inn på smr forumet..der er det bilder av en supra som det er uført dette på.men de fikk den ikke til å fungere ,så jeg hadde nok vurdert en annen måte...bruk gass fra bunnen av :wink:

mvh tore

#201959  av Andreazz

Med turbinkompressor regner jeg med du mener sentrifugalkompressor eller radialkompressor? Alltså samme kompressor type som er på turboer..
Uansett, denne siden viser litt om bruken av turbo og kompressor sammen:

http://www.hilmersson-racing.com/default.asp

Den Mantaen har Volvo motor med både turbo og kompressor.. Forøvrig så er jeg meget imponert over denne mannen og det han lager. Se bare på detalje finish og kreativitet på denne mannens prosjkter, båt prosjektene hans er også verdt en titt!