det er meget sannsynlig at Supra eldre enn 2001 vil avgiftbelegges på grunnlag av nye satser for motorvolum istedenfor CO2, pga at produsenter før 2001 i liten grad offentliggjorde tall for CO2 eller fulgte en standardisert prosedyre for måling av CO2-forbruk.. Så, noen som har prøvd å regne ut Supraens avgifter på grunnlag av slagvolum med de satsene som er foreslått i budsjettet?
En annen ting er som TurboKnut sier, det er foreslått endringer i bruksfradraget men det står ingenting i budsjettforslaget om hvilken retning dette skal endres, om det blir billigere eller dyrere. Det ryktes at det blir dyrere og det er nok mest sannsynlig at det stemmer ja men det trenger ikke ha noen dramatisk effekt. Det er nå fremdeles bare et rykte på lik linje med ryktet om at dieselprisen skulle økes (noe som viste seg å være tull). Dessverre har den samlingsregjeringen der en del problemer med at SV-politikere går ut med sine ekstreme partimeninger som om det er regjeringens samlede mening
edit: en fordel med avgiftene er vel at verdien øker på de bilene som allerede er registrert, det har vært en enorm import av Supra (og andre biler) de siste årene mens salget av biler som allerede er i landet går tregt.. på tide at folk ser hjemmover når de skal kjøpe seg bil kanskje
