TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny clutch til MR2 MK3. Hvilke?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #202553  av jan-erik

Magne_F skrev:Clutchen min begynnte plutselig å slure noe fryktelig. Merket litt under harde starter med R-dekk på Dagali, men etter det har alt funket fint. I dag når jeg skulle hjem fra jobb begynnte den å slure på uten spesielt mye pådrag. Er det vanlig at den plutselig forverres så mye, eller kan det være noe annet som er galt?

Uansett. Bør nok bytte ut clutchen til noe kraftigere. Bør være noe som tåler å bli kjørt litt hardt, men alike vel fungerer til daglig bruk. Motoren yter ca 200 hk. Noen som har tips? Er det forresten stor jobb å bytte clutch?

På forhånd takk.
KJører med Spec Stage 3 på min, og den fungerer fint. Er litt på og av effekt, så mulig du finner noe som er litt mer gatavennlig. Vet ACT har noen, men har ingen erfaring med de. Er en liten jobb å bytte, men ikke uoverkommelig. Anbefaler å "surface" nytt svingjul hos et CNC verksted, eller kjøpe nytt svinghjul. Jeg gjorde ikke dette, men gikk bra alikevel. Hadde antydninger til slipping i starten, men har nå gått seg til. Ville likevel gjort den ekstra jobben om jeg kunne valgt igjen, men når jeg gjorde det hadde vi ikke noe valg, pga litt dårlig planlegging :-)