TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• K&N filter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #20225  av larsst185

Har fått tak i et K&N filter men det ser ut som f..!!Noen tips for rengjøring av dette!?skla filteret oljes,og isåfall med hvilken olje? :roll:

#20229  av CelicaGT

Finnest eigen olje for k&n filtera.. dei som skaffer filtera skaffer oxo olje...

#20231  av Mr2 Mk2

Er vel ikke helt korrekt,men har brukt Metanol og en børste....Tok tid men det ble rent...

#20233  av larsst185

MÃ¥ man bruke spesialbestillt olje?ingenting annet som fungerer?

#20235  av CelicaTurbo

fungerer sikkert greit med en annen tynn olje også, symaskinolje f.eks? det er jo flere andre filtre som også trenger olje så det er ikke så vanskelig å få tak på og du bør gjerne bruke andre oljetyper kun midlertidig :) Får du skikkelig plass til det filteret i bilen uten å flytte batteriet da, og du har med en adapterplate for luftmengdemåleren? :)

#20244  av erling

Jeg ville ikke brukt andre saker og ting på filteret enn det som er beregna for det. Koster 198,- for K&N rensevæske og olje. Greit å gjøre akkurat det etter boka tror jeg. :)

#20255  av larsst185

filteret passer rett inn i den originale luftfilterboksen.hvor kan jeg få tak i olja da?

#20279  av Christian

Hos alle som selger K&N tenker jeg :wink:
Jeg har rensa mitt med dette og det funker fint ,møkka renner au, spyl forsiktig og dynk i olje :)
Så sant du ikke har luftmengdemåler da... :wink: