TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stopper ved gasspÃ¥drag

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #202708  av festvÃ¥g

Var ute å kjøre i dag, girte ned til 4 og gå på, så plutselig stoppet bil, jeg slapp gassen og ga gass i gjen og da gikk den, fant ut at den stopper når jeg gir på, kan få turtall men da må jeg ha foriktig gasspadrag og vente lenge, turboen vil liksom ikke lade. noen som har vært utsatt for dette??? hva kan det være??
 #202712  av Larsen

festvåg skrev:Var ute å kjøre i dag, girte ned til 4 og gå på, så plutselig stoppet bil, jeg slapp gassen og ga gass i gjen og da gikk den, fant ut at den stopper når jeg gir på, kan få turtall men da må jeg ha foriktig gasspadrag og vente lenge, turboen vil liksom ikke lade. noen som har vært utsatt for dette??? hva kan det være??
Jeg fikk det samme problemet da det var feil på tps sensoren min.

#202724  av WaxFraq

fikk litt samme symptomene når dumpventilen plutselig hoppa ut av slangen sin....du har ingen lekkasjer på innsugs slangene??

#202743  av larsst185

funka det etter at du stoppa og starta bilen igjen?

#202750  av Larsen

WaxFraq skrev:fikk litt samme symptomene når dumpventilen plutselig hoppa ut av slangen sin....du har ingen lekkasjer på innsugs slangene??
Har opplevd det også. Glemte å skru til slangeklemmene så gikk bilen ok helt til turboen begynte å lade, så sjekke etter lekasjer kan være en ide.

#202781  av WaxFraq

alternativet kan jo være fuelcut da..men da hadde du visst det..
da blir det *BAAAANG* stopp.. :roll:

#202806  av CelicaTurbo

høres ut som fuelcut for min del, pga for høyt turbotrykk.. om det er dette så vil ECU kutte bensin til motoren slik at den stoppet er lite øyeblikk, men et skikkelig røkk i bilen, etter dette har skjedd vil ECU nekte deg å la turboen lade i det hele tatt og vil kutte bensinen med en gang trykket stiger over null. Dette blir nullstilt om du stopper motoren og starter den igjen.. gjentar det seg bør du enten finne en måte å øke grensen for fuelcut eller skru ned trykket litt om du har boostcontroller montert..

#202869  av festvÃ¥g

prøvde bilen nå og da fungerte den helt fint igjen, snodig...

#202876  av Larsen

festvåg skrev:prøvde bilen nå og da fungerte den helt fint igjen, snodig...
Da har du nok fått fuel cut. Er bare å skru av og på tenningen mens du kjører hvis det skjer igjen.

#202896  av festvÃ¥g

ok, Når slår fuelcuten inn igjen, er en 1991 model

#202898  av CelicaTurbo

Har du gjort noe med turbotrykket da? Har du en skikkelig turbotrykksmåler slik at du kan fortelle oss hva du kjører, og hvilket eksosanlegg er montert på bilen (har du en såkalt buttplug som du kan stappe inn i bakdemperen for å dempe støy ekstra så bør du sannsynlighvis montere den).

Grunnen til at du begynner å oppleve problemet nå er trolig at det blir kaldere i været ute, og med kaldere luft vil turbotrykket øke..

#202907  av festvÃ¥g

Jeg kjører med 3tom eksos fra downpipen og 2* 2,5 ut. anlegget er det ferrita som har lagd til meg. Har ikke setti inn turbotykksmåler så jeg vet ikke hva jeg lader. har ikke no buttplug men får skaffe meg det jeg da..

#202912  av CelicaTurbo

Om det ikke fulgte med buttplug til anlegget så er det ikke sikkert du får tak i det heller, er noen japanske eksosanlegg som kommer med dette..

Et alternativ er å kjøpe deg trykkmåler og en fuelcut defenser.. trykkmåler er nødvendig for å være trygg på at turbotrykket ikke er unaturlig høyt etter at du har fjernet eller økt grensen for fuelcut.

#204873  av sunbug

Hm. Jeg sliter med de samme syntomene. Når bilen har kjørt noen minutter og begynner å komme opp mot normal temp starter den med fjusking som minner litt om fulecut. Lugger så du henger i beltene.

Litt etter stopper den nesten og vanskelig å holde den over 1500 rpm. Null drag i de 1500
rpm'ene også. Så vidt man kan slure seg frem på 1. gir.

Hjelpe ikke å stoppe/starte, men blir bra igjen når den får stått et par timer.

Har fått et par blink fre engine lampa også.

Noen tips om hvor jeg bør begynne å lete?

(helt orginal us-trunbo)