TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forslag til vinterbil?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #203189  av FireWalk

Så er vinteren for dør igjen. Vi har vært heldig og hatt rundt 15 varmegrader i ålesund de siste ukene, men i dag har temperaturen begynt å falle. Snart er det nok frost når jeg står opp om mårran, så da er det vel på tide å parkere MR2en snart.

I den anledning må jeg ha meg en ny Vinterbil etter at jeg solgte fiestaen nå i sommer.

Vil ha noe som har GOD fremkomlighet. Har tenkt litt på bakhjulstrekk, og det er morro det, ingen tvil om det. Men for mitt vedkommende så prioriterer jeg fremkomlighet. Får du ene siden av bilen i grøfta med bakhjulstrekk f.eks så kan du bare glemme å spinne deg opp igjen, du kan ikke vri på drivhjulene bake så du blir bare stående å spinne rett frem uansett hvor mye rattutslag du har.

SÃ¥ da tenker jeg vel egentlig forhjulstrekk eller helst 4x4. Men jeg har ikke funnet noen kule 4x4 biler enda, iallefall ikke til en overkommelig pris.

Dette blir jo kun en bruksbil som jeg skal ha i vinterhalvåret for å komme meg til og fra, og ikke noe mer. Så lenge den går så er jeg liksom fornøyd.

Eneste kravene er at den kommer seg frem, og at den er nogelune TETT. Fiestaen var ikke det, så hver morgen når jeg satte meg inn i bilen måtte jeg skrape is fra INNSIDEN av frontruten. Det var også is på alle pedaler så kjøringen ble jo med livet som innsats de første 10 minuttene. Varmeapparatet var også heller dårlig.

Så er det noen som har noen gode erfaringer hva vinterbil angår?

Helst i prisklassen 10.000 ? max 15000...

#203243  av GT4 CS

Hva med en subaru justy :D Det er konge biler på vinteren :D
Ellers er jo volvo 240 med 100kg med sandsekker i bagasjen litt gøy og da :lol: