TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer med clutch, Lekker hydraulisk veske

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #194564  av Johnny_Bravo

Jeg trenger hjelp folkens, Klutchen min virker ikke, dette kommer av en leksasje fra sylinderen på utsiden av girkassa, jeg har ikke fått demontert alt enda men alt av gummipakninger på utsiden er helt morkent, jeg regner med at det er en pakning som har gått.

Jeg har innom Toyota og de var som vanlig veldig lite behjelplig (så lenge bilen min var eldre enn 2006 modell :roll: ) de tilbøy meg å jøpe en ny sylinder til 1200kr men jeg trenger jo ikke bytte hele denne, det må finnes et repsett for dette? det finnes jo for Bremsekalippere så det bør jo finnes for disse og. Jeg var innom Torshov og de hadde ikke.

Har noen en god idè?

Jeg har en 86" Corolla GT

#194570  av Dalan

Ja det finnes repsett til dette - men det er ikke alltid det blir bra..
Du har sikkert clutchvæske fra 1986 på bilen, og med tid og stunder vil den tiltrekke seg vann og det ruster/korroderer i sylinderen.
Når du så skifter pakninger og stempel, og får på ny væske, så er det ikke sikkert at det vil holde tett lenger.

Hos http://www.rockauto.com har de nye clutchsylindere til en liten brøkdel av prisen de skal ha på Toyota. Hvis de har på lager, så er det hos deg iløpet av en uke ;)
Har akkurat bestilt derfra til min MR2. Hos Toyota skulle de ha 1400,- for den foran, mens hos Rock Auto fikk jeg den foran og den på girkassa ferdig levert på døra for 850,- + mva ;)

#194632  av Johnny_Bravo

takk Dalan,

De hadde en hel haug av clutch sylindre til corolla 4age men nå står jeg ovenfor et nytt problem :)
er det master eller slave sylinderen som er montert på girkassa? jeg regner med at det er slave men det er best å være på den sikre siden.

og sisre spørsmål, Det ser ikke ut på siden dems at min bil noen gang er solgt i statene, hvordan kan jeg se ut i fra dette at noen av sylinderene passer min bil

legger med link:
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... rtGroup,15

#203205  av csstian

Det er slavesylindern som står på gearkassen