ett etterlengtet olje og filter skift (jeg er litt treig \ har mye ellers å gjøre )
men merker at det hjalp veldig på å få inn tynnere olje , og ny større oljefilter .. ,
etter å ha bygd en rampe for å komme meg over grav-kanten , fikk jeg omsider surret meg under og .. den ser ut som før.. fullt av olje undenfra.
jeg fikk jo endel olje på eksosrøret .. som la igjen MASSE røyk utenfor porten *lol*
gikk fra Shell Helix 10-40 , til Mobil1 0-40 , og byttet Fram filter (liten) til den større orginale -1004 filteret ,
Nå hører jeg "ventil-tikkingen" mye lysere .. den er ikke så grov og ujevn lenger , og under kjøring så jeg at oljetrykk - måleren var mer sensitiv enn før , den gikk opp når jeg ga pådrag , og ned når motoren gikk ned igjen på turtallet
..-. alt er så å si noe bedre.. når det gjelder min lille effekt-tap tidligere, har den faktisk merkbar foskjell
..
er det pga av den tynnere og større filteret som gjør trykkføleren mer sensitiv? , eller kan det være mye mer feil nå ?
jeg kan faktisk se at nåla går fort opp og ned etter gasspådraget. den gikk nesten opp til den 2. streken etter midtstreken ..
ved tomgang på ca. 1400rpm er den på nesten midtstreken ..
hvordan er din Amund .. og andre sine MK1 ?
og en ting til.. tenkte jeg skulle legge til en oljekjøler fremfor radiatoren.. litt langt kanskje? miste trykk og etc. kanskje`?
-EDIT-
jaggu fikk jeg på visker-armene .. med nye Bosch gummi .. , passasjer må jeg kjøpe en ny og kortere , ca 450mm på førersiden og 430mm på passasjersiden . , (450mm på begge sider nå)
Fikk gjort ganske mye så fort jeg fikk tak i nakken min litt
men merker at det hjalp veldig på å få inn tynnere olje , og ny større oljefilter .. ,
etter å ha bygd en rampe for å komme meg over grav-kanten , fikk jeg omsider surret meg under og .. den ser ut som før.. fullt av olje undenfra.
jeg fikk jo endel olje på eksosrøret .. som la igjen MASSE røyk utenfor porten *lol*

gikk fra Shell Helix 10-40 , til Mobil1 0-40 , og byttet Fram filter (liten) til den større orginale -1004 filteret ,
Nå hører jeg "ventil-tikkingen" mye lysere .. den er ikke så grov og ujevn lenger , og under kjøring så jeg at oljetrykk - måleren var mer sensitiv enn før , den gikk opp når jeg ga pådrag , og ned når motoren gikk ned igjen på turtallet


er det pga av den tynnere og større filteret som gjør trykkføleren mer sensitiv? , eller kan det være mye mer feil nå ?
jeg kan faktisk se at nåla går fort opp og ned etter gasspådraget. den gikk nesten opp til den 2. streken etter midtstreken ..
ved tomgang på ca. 1400rpm er den på nesten midtstreken ..
hvordan er din Amund .. og andre sine MK1 ?
og en ting til.. tenkte jeg skulle legge til en oljekjøler fremfor radiatoren.. litt langt kanskje? miste trykk og etc. kanskje`?
-EDIT-
jaggu fikk jeg på visker-armene .. med nye Bosch gummi .. , passasjer må jeg kjøpe en ny og kortere , ca 450mm på førersiden og 430mm på passasjersiden . , (450mm på begge sider nå)
Fikk gjort ganske mye så fort jeg fikk tak i nakken min litt
Reinkarnasjon
-
En lotus Espirit Wannabe som står på leca og ser halv 5 ut!

- Quoc
-
En lotus Espirit Wannabe som står på leca og ser halv 5 ut!

- Quoc