TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ble stoppet i teknisk kontroll

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #203324  av cameleon

Jepp, da kom den dagen jeg ønsket ikke skulle komme, men som jeg alltid har hatt i bakhodet at ville komme.

Ble stoppet forleden i teknisk kontroll med min mr2. fikk da klage over at jeg hadde for høy støy på eksosen, at felgene og dekkene ikke gikk over ens, at rattet var feil, at xenonlysa på bilen ikke gikk over ens med resten, feil type nr.skilt foran som er et klistremerke(dokumentforfalskning ) og noe ekstra. skal nå innen 01.11 ha bilen inne hos en 2 x 42 min full teknisk kontrol hos våre gode venner i statens veivesen.

Nå som dette er sagt så er det jo fler som vet at jeg har hatt motorbytte i bilen så dette kommer til å bli full baluba hos gutta boys og tøser vil jeg tro.
Dette er jo et øyeblikk hvor jeg nå kommer til å få omregistrert bilen min slik at det står turbo i vognkortet og ikke gti som det gjør per i dag. vet at dette kommer til å bli en ekstremt saftig affære med tanke på omregistreringa av motoren, samt bøter og verstefall fengselsopphold pga nr.skiltet som jeg ble fortalt senest i dag ettermiddag.

Så kommer til å holde denne tråden i live så flere folk får litt info om hva det vil koste å få bilen godkjent med motorbytte etc siden jeg nå har kommet i den situasjonen at det er eneste utvei :)

#203328  av Mr2 Mk2

Hva sier man.... :? Kondolerer :( Blir spennende å se om du får det godkjent :wink:

#203329  av cameleon

Mr2 Mk2 skrev:Hva sier man.... :? Kondolerer :( Blir spennende å se om du får det godkjent :wink:
hehe takk. godkjent vil jeg få det. har papirer på det meste. så får staten sine fine 1000lapper som de kan sende nedover til de stakkars barna i afrika mens folk selv sliter her til lands, så blir de vel fornøyd de. er vel egentlig det eventuelle fengselsoppholdet jeg ser mest mørkt på da. siden jeg nå snart er ferdig med jusstudiet og da evt ikke vil kunne praktisere som advokat i senere tid pga rulleblad. så om det skjer, så vet jeg egentlig ikke hva jeg skal gjøre. heia norge.

#203333  av aneriks

kondolerer, kjipe greier :cry: , hadde ikke vært så redd for at det blir fengsels opphold, men det blir ei rå bot det er helt sikkert..

#203335  av cameleon

aneriks skrev:kondolerer, kjipe greier :cry: , hadde ikke vært så redd for at det blir fengsels opphold, men det blir ei rå bot det er helt sikkert..
jeg har litt mine tvil på fengselsopphold jeg også. men greia er at det ikke kun er et lite skilt men klistremerke. den har jo samme funksjon med tanke på refleks o.l. men bokstavene og tallene strider i mot reglemanget, samt størrelsen på skiltet og avstanden mellom bokstav og tall. prippen faenskap. som min advokat har foralt angående dette, så er reglene for et nr.skilt av typen klistremerke, refleks eller ei en ganske mye mer alvorlig sak enn hva et av de vanlige små nr.skiltene er. platen skal være flat og ikke "oval" dette med tanke på at det skal vises i fartsbokser etc.

#203337  av Larsen

Uff, må si kondolere jeg og da...

Har selv kjørt forbi tekninsk kontroll uten å bli stoppet :shock: . Hvorfor jeg ikke ble stoppet vet jeg ikke, men glad det ikke skjedde.

Kan vel kansje bestille et nytt sett med skilter og håpe de ikke bryr seg noe mer med det?

Angående papirene så er det nok mange på forumet som er interesert i godkjenning av turbomotoren. Jobber med det selv også ettersom hk avgiften antageligvis går opp til nesteår?!

#203339  av cameleon

Larsen skrev:Uff, må si kondolere jeg og da...

Har selv kjørt forbi tekninsk kontroll uten å bli stoppet :shock: . Hvorfor jeg ikke ble stoppet vet jeg ikke, men glad det ikke skjedde.

Kan vel kansje bestille et nytt sett med skilter og håpe de ikke bryr seg noe mer med det?

Angående papirene så er det nok mange på forumet som er interesert i godkjenning av turbomotoren. Jobber med det selv også ettersom hk avgiften antageligvis går opp til nesteår?!
Jeg har allerede fått på nye skilter foran på bilen. Men dette ble jo anmeldt og tatt bilde av i det øyeblikk jeg ble stoppet. Så uansett så har de beviser for det.

Kommer uansett til å få bilen omregstrert nå og kommer også til å legge ut full info om hva alt vil kostet totalt sett.

Prisene vil nok gå opp neste år ja. Derfor er det kanskje like greit å få denne økonomiske smellen nå enn når vi passerer inn i år 2007 :?

#203341  av oleb

Hmm.. Kondolerer, dette må være skikkelig kjipt.
Det jævlige er jo at en eventuell fengselsstraff kan spolere karriereplanene dine. :(

Du får se på det positive, at du får godkjent turbomotoren. :)

#203344  av cameleon

oleb skrev:Hmm.. Kondolerer, dette må være skikkelig kjipt.
Det jævlige er jo at en eventuell fengselsstraff kan spolere karriereplanene dine. :(

Ja jeg vet. Kommer uansett til å gå ferdig jusstudiet da og da evt finne meg en annen retning å gå. Men skal ikke ta ting for gitt enda. Er jo mye som kan skje :)

#203346  av oleb

cameleon skrev:
oleb skrev:Hmm.. Kondolerer, dette må være skikkelig kjipt.

Ja jeg vet. Kommer uansett til å gå ferdig jusstudiet da og da evt finne meg en annen retning å gå. Men skal ikke ta ting for gitt enda. Er jo mye som kan skje :)
Jepp, du får ha lykke til. :)
Håper på det beste.

#203349  av mralp

:!:
Om de ikke sjekket motor på teknisk ville jeg byttet tilbake til NA`n umiddelbart. Ta heller å sende søknad på motorbytte etter teknisk kontroll. Husk du får 0 i fradrag om du blir tatt med 3s-gte`n, samt ofte en bot i tillegg.
Vi snakker om bøter som overstiger bilen verdi med god margin. Vær glad du ble stoppet og fikk en sjanse til å "rette det opp", verre når man krasjer og bilen blir beslaglagt.

Lykke til!

#203351  av Zepticon

Fitte kjipe saker dette :( :(

Ang fengeslsopphold så tviler jeg på at dettte blir aktuelt siden det vi ha en såpass invirkning på din vidre karriere. Mitt tips ville vært å forhandlet så mye som mulig med politiadvokatene. Du har alt å tape på å stille deg på bakbeina.

Sloss bare når du veit du kan vinne! :?

MEN DET SOM ER SÃ… INNI HELLVETTE ER AT OM DU HADDE VOLDTATT EI STAKKARS JENTE SÃ… HADDE SAKEN BLITT HENNLAGT I MÃ…RRA!!!!!
:evil: :evil: :evil: :evil:

#203353  av Mr2 Mk2

Tror jeg hadde gjort som "mralp" , altså satt 3sge maskin i bilen igjen.
Men greit at du gjør det "skikkelig" så "vi" andre vet hva vi har å gjøre :wink:

#203355  av elino

Får slenge meg på de andre her med at dette var Kjipe greier :(
De er ivrig med kontroller om dagen, ser de rett som det er på vei til jobb, men har heldigvis ikke blitt stoppet...ennå :?

lykke til!
 #203391  av skody

Jeg ville nå bare ha rivi av turboen og grenrøra og klemt på noe 3S-GE greier. Du har det kanskje liggende fortsatt? Kan hende det går som ei bøtte møkk pga bensin og sånn men... Kanskje hjernene har samme koblingene så det passer overens?

Ellers har meg bekjent britene klistre-skilter. Du kan jo prøve å argumentere litt for det.