TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Syyke bøtesatser

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #203394  av larsst185

Ble stoppa i kontroll i dag.Hadde jo selfølgelig glemt å slå av kurve tåkelys.Klokka var ca 19 så det var i overgangen lyst/mørkt.Fikk 2000 satans kroner i bot!!!!!!!!!!!!er det mulig??Hva om jeg hadde kommet med langlysene på?Er jo ulovlig det og!Om jeg hadde ei gåen langlyspære?Visse regler her i landet er så til de grader idiotiske at jeg kan bli voldelig av mindre.INGEN må påstå at 2000kr er normalt å få i bot for å ha tåkelysene tent.Får jaggu mindre i bot for å røyke hasj.

#203395  av hmsilset

Det er ett sykt land!Ha inn strobelys i tåkelysene :lol: Det skal jeg på mr2n.
Kjøpe andre lykter oppe først i vinter...

#203415  av Kilgallon

Norge er et eneste stort avgiftsland :x

#203418  av Andy_Celica

Det er jo helt for jævlig, du får 2000 kr i bot for at du har mere lys, jeg selv kjører oxo med tåkelysa i mørket og har møtt politiet opptil flere ganger uten at de har sakt noe spesielt om det.

Men det er kjipt

#203422  av grimfer

Den regelen med lys er helt på trynet.

Bota ble satt opp fra 1500 til 2000 i for to år siden (eller var det ett?), og det er bare et bevis for at bøter blir sett på som inntekt for staten, og ikke noe som skal virke avskrekkende eller forebyggende.

En slik regel er ikke lovlig. Hvordan politikerne kan slippe unna med det, er uforståelig for meg. I alle fall er det urettferdig, mener jeg.

Et annet godt eksempel er noe som stod i avisa for et par uker siden her i Molde (beklager om dette er litt off topic):

En fyr ble stoppa for å ha burna her i nærheten. Det var ikke trafikk i området.

Han ble idømt 5000 kr i bot, og fratatt lappen i 3 mnd, for "trafikkfarlig adferd og unødvendig ordensforstyrrelse" (Høres ut som noe de fant på i farta).

Det som gjør dette fullstendig latterlig, er at samme dag ble en mann dømt for umotivert/blind vold mot en tilfeldig forbipasserende. Han ble slått bevisstløs og sparket flere ganger i hodet.

Bota? 5000 kroner!

Unnskyld språket, men fytti hælvete!

#203423  av aneriks

grimfer skrev:Den regelen med lys er helt på trynet.

Et annet godt eksempel er noe som stod i avisa for et par uker siden her i Molde (beklager om dette er litt off topic):

En fyr ble stoppa for å ha burna her i nærheten. Det var ikke trafikk i området.

Han ble idømt 5000 kr i bot, og fratatt lappen i 3 mnd, for "trafikkfarlig adferd og unødvendig ordensforstyrrelse" (Høres ut som noe de fant på i farta).

Det som gjør dette fullstendig latterlig, er at samme dag ble en mann dømt for umotivert/blind vold mot en tilfeldig forbipasserende. Han ble slått bevisstløs og sparket flere ganger i hodet.

Bota? 5000 kroner!

Unnskyld språket, men fytti hælvete!
:roll:
 #203424  av aneriks

larsst185 skrev:Ble stoppa i kontroll i dag.Hadde jo selfølgelig glemt å slå av kurve tåkelys.Klokka var ca 19 så det var i overgangen lyst/mørkt.Fikk 2000 satans kroner i bot!!!!!!!!!!!!er det mulig??Hva om jeg hadde kommet med langlysene på?Er jo ulovlig det og!Om jeg hadde ei gåen langlyspære?Visse regler her i landet er så til de grader idiotiske at jeg kan bli voldelig av mindre.INGEN må påstå at 2000kr er normalt å få i bot for å ha tåkelysene tent.Får jaggu mindre i bot for å røyke hasj.
jeg ble og stoppe med det samme rett etter jeg hadde kjøpt mr2`en, da viste jeg ikke en gang at det ikke var lov.
slapp heldig vis med advarsel, men er helt idiotisk...

#203425  av oleb

En får jo over 4000kr for å kjøre på gjennomkjøring forbudt, så bøtesatsene for brudd på trafikkloven er for høye.

Det som irriterer meg mest, som grimfer sier, er at det ikke er sammenheng mellom forseelsen som blir begått og boten som blir gitt.

I mitt hode er det å utøve blind vold en annen dimensjon når det gjelder hva som er rett og galt, enn det å stå på en øde parkeringsplass og å la dekkene slippe taket fra underlaget. Men en skal straffes like hardt/hardere? Det henger ikke på greip.

Jeg blir ikke irritert, jeg blir oppgitt, for det er så til de grader feil.