TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• starterkontakter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #203170  av daniel

hei..
noen som har god/dårlig erfaring med strarterkontaktene hos toyota??
eg har byttet mine et åar ganger no, men etter et par uker, så begynner bare den klikkingen igjen, kun når motoren e varm.. noen som vet om det kan være noe annet som e galt??
takk

#203213  av csstian

Sjekk at kontaktene står helt i vater i forhold til startmotoren å at det ikke er kommet dritt å lort på di.Så er det lurt å pusse av den delen som slår ned på kontaktene.

#203475  av daniel

ja eg har prøvd det.. men kontaktene eg får hos toyota e lik som de gamle.. men eg skal prøve å lage meg noen..

#203483  av csstian

Tror ikke det løser problemet ditt.Har du sjekket tenningskretsen?
Om det har den spenninger på styrestrømsledninga på startern som den skal ha.Har vært bortig at det måtte kobles opp er reele som henter styrestrøm fra den lille ledninga på startern.

#203487  av daniel

tror ikkje det e det som e problemet, for når du vrir om tenningen, kommer det et klikk i starteren.. og hvis eg holder tenninen på, og dunker borti starteren med en hammer, starter bilen med en gang.. gir den et lite kakk..

#203489  av csstian

Nei da ligger det nok i starteren.Hvis du tar å rubber opp kontaktene og den delen som slår ned på kontaktene.Å er heli sikke på at di ikke er litt skjeivt montert. For da blir kontaktflaten mindre.

#203657  av a.c.pettersen

Pass på å ikke dra mutteren til primerstrømskontakten for hard. Da vrir starterkontakten seg.
Men det høres ut som det er innslaget som "henger"... Demonter starteren, vask og smør opp innslaget!!

#203659  av sleeper

har du flyttet batteriet til bagasjerommet?

hvis du har det så er det nesten 100% sikkert at det ikke er de små kontaktene som er problemet!

da ligger problemet i at det er for stort spenningsfall mellom tenningsnøkkelen og innslaget på starteren..

jeg har samme prob på min og hadde det på den fogie celica`n...( + utallige folk på andre toyota forum!)

prøv og mål hvor høy spenning du har på den lille ledningen på starteren når noen prøver og dra på starteren.. hvis jeg skal gjette så har du ca 7V!

#203807  av daniel

takk for alle tips.. batteriet står der som det alltid har stått.. skal prøve å plukke fra hverandre hele starteren, lage meg noen nye kontakter, så prøve igjen..