TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Artic Racing mr2 turbo

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#177056  av SMT

takker så mye :!:

er altid artig og høre at folk liker det man gjør :D

håper bare jeg greier og bli ferdig til da :!:

var oppe på jobb nå, og oppfrisket gjenngene i blokken til toppen. så studs'ene går helt i botten, og får riktig moment, nå når motoren skal begynne og monteres til helgen..

kommer flere bilder da...

#177916  av SMT

fikk noe fra "Bryan" i posten som jeg har gledet meg til i litt over en uke:)

hær er noen bilder

vist noen er int. i den råeste orginalt/sidemonterte intercooleren til mr2 mk2 så gi beskjed,så skal jeg vidreformiddle dette:)

lar bildene tale for seg selv :wink:
Vedlegg
ic side.JPG
ic side.JPG (138.65 kiB) Vist 1275 ganger
ic flat.JPG
ic flat.JPG (166.39 kiB) Vist 1282 ganger
bilde av ic kitet.JPG
bilde av ic kitet.JPG (200.48 kiB) Vist 1277 ganger

#177964  av sleeper

skulle ikke du bygge helt værrst da?
da holder vel ikke den kjøleren der?

#177967  av CelicaTurbo

Berk intercooler?

#177971  av SMT

"sleeper" planen er og prøve og bygge helt værts,hehe. men pengboken og tiden strakk ikke helt til for å begynne og sveise meg ic fra begynnelsen av,så jeg ble kent meg Bryan, og han ordnet denne, som er bevist dyno testet, til og holde for 450hk, og den knuser Greddy sin, til og med spearco sin som er A2W intercooler har ikke så mye og stille opp med:) men ta det med ro blir annen løsning på kuftkjølingen til vinteren! nå vill jeg bare ha bilen kjørbar for sommeren,så skal det sunt i gjenn:)
Denne har jo seff. ingen ting og stille opp med mot en sånn løsning som det "Markus" har laget seg, den er nokk den beste!!
sier ikke at den er helt ideel og bruke på hk. antall helt opp til 450. men noshoes har testet denne mot de andre, denne er helt klart best, og så koster den minst.. :D

(busjettet for nå er helt sprukket) :evil: så det kan se mørkt ut for rudskogen :x

"celica turbo" stemmer at det er berk :D

#177978  av sleeper

det koster ALTID mye mer en du først budsjeterer med! :?

#177987  av SMT

ja jeg vet egentlig det, fra R5'en. men man kan jo håpe. uansett kommer det en eller annen form for ufoutsette utgifter :?

#190872  av SMT

endelig ble det liv i motoren i gjenn. etter ombygging til datasprut.

så nå er det bare og vente på penger så man kan få mappet dette :D

komer bilder og mere info, nå når jeg begynner og få litt tid til og oppdatere denne tråden.

#204060  av SMT

er lenge siden jeg har vært hær på forumet nå.
tenkte jeg bare skulle legge ut noen sneak peak bilder av hvordan bilen kommer til og se ut til sommeren.
fornten og sidene er ikke montert,venter på lakking.

det kommer til og bli noen forandringer på hele bilen i vinter,men det får vent med hint til jeg begynner og få ting på plass :wink:

eksosanlegget vurderes solgt,vist noen er interesert i et rått eff.anlegg,som er delvis custom laget :D til fordel for at jeg vill ha dobble potter...si i fra vist du er int.

550supra dyser vurderes også solgt.til fordel for større dyser,jeg går tom for bensin :x vist noen er int, kjøpte de hos sleeper i sommer, mener å huske at han ikke hadde brukt de mere en en eller to sommer, og jeg har bra kjørt 178mil på dem.gi beskjed vist noen er int.
Vedlegg
siden2.jpg
siden2.jpg (29.83 kiB) Vist 2254 ganger
siden.jpg
siden.jpg (32.83 kiB) Vist 2254 ganger
bakfra.jpg
bakfra.jpg (30.57 kiB) Vist 2253 ganger

#204070  av aneriks

hvor mye ga du for intercooleren?? hva slags merke er det?

#204085  av SMT

merke er berk tech. husker ikke helt pris, mener og huske færdig levert på døra, i underkant av 5k.
:D

#204160  av cameleon

berk er noe av det samme som xs power. de er begge kopier av greddy/trust. at den knuser greddy sin vil jeg nesten se på papiret før jeg tror det :P. personlig tror jeg alle de tre merkene der ligger relativt likt på lista. men at den flower bedre enn den orginale er i alle fall sikkert og visst.

#207991  av OrIoN89

Å nei til damene da.. Herregud.. Gi meg telefon nr'et dems så skal jeg skjekke om dem står i telefonkatalogen min... :lol: :lol:

Ørjan

#208296  av Dr.Ling

Blir nok en sånn IC på meg også. BERK har jo en GB gående med sort IC-kjerne, sorte rør osv, litt for anonymt kanskje?
Jeg har lest endel om den på mr2oc.com, den slo vel GReddy sin, men slo den Spearco sin A2W også? Liker ihvertfall prisen i forhold til å lage en vannkjølt en.
Jeg gidder ihvertfall ikke ofre bagasjen for å lage IC der, er jo en av fordelene med SW20 at det er såpass med baggasjeplass (+foran om man ikke kjører med reservehjul eller har gått amok på snekkerverkstedet for å lage hytte til forsterkern).

#209040  av Master

cameleon skrev:berk er noe av det samme som xs power. de er begge kopier av greddy/trust. at den knuser greddy sin vil jeg nesten se på papiret før jeg tror det :P. personlig tror jeg alle de tre merkene der ligger relativt likt på lista. men at den flower bedre enn den orginale er i alle fall sikkert og visst.
Jeg ville ikke sammenlikna Berk Tech med XS power.... les litt på mr2oc.com så vil du se at Berk får enormt med skryt fordi de leverer kvalitetsprodukter, mens xs power er ebayprodukter som knekker i småbiter i løpet av kort tid. (satt på spissen...)