TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen med innfo om beams motoren

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #203922  av Xlr8

Jeg skall handle meg beams motor nå. siden den gamle min var rast (sjedde nok under en litten sladde tur når rett før jeg skulle ha ut motoren:P)

de jeg lurer på er cam akslingen hvordan den er og sjifte med tanken på variable camtider og slikt..
er motoren stor sett lik 3sge motoren? hvor mye som må jøres med lednings nettet? ville de lønnet seg veldi med data sprut på denne motoren? noen som har link til lignende prosjekt?

#203964  av CelicaTurbo

eneste personen jeg kjenner til som har gjort dette, han har også postet en del på flere andre forum om prosjektet, inkludert http://www.mr2oc.com

http://www.tuning.cz/lander/

#203973  av hovik

Har tenkt å bytte til BEAMS selv, men ikke fått raua i gir til å bestille motor enda. Hvor tenker du å bestille i fra ?

#204027  av Xlr8

takker får linken. mr2oc har jeg sett en del men mye de samme som står..

skal bestille fra en engelske side.. men kan komme med de lønner seg med turbo :P

#204053  av BrennaRacing

Hva er forskjellen mellom beams motor og en vanlig 3sge?? Tenker da på effekt, ytelser osv

#204054  av Andy_Celica

BrennaRacing skrev:Hva er forskjellen mellom beams motor og en vanlig 3sge?? Tenker da på effekt, ytelser osv
4.gen 3SGE Beams fra bl.a. Celica og MR2 er oppgitt til 200ps
5.gen 3SGE Beams fra Altezza er oppgitt til 210ps

#204132  av Xlr8

vell og merke så har mangen som har tatt effekt test blitt skuffet med en go del hk..

#204136  av Larsen

Xlr8 skrev:vell og merke så har mangen som har tatt effekt test blitt skuffet med en go del hk..
Det gjelder nok alle motorer det. De hk'ene som er oppgitt er nok tatt rett etter motoren er innkjørt og ikke etter 100 000 km.

#204142  av Xlr8

ja vill nok stemme d..
håper motoren jeg får er i ok stand slik jeg slipper og jøre noe med den i år..

noen som hvet hvordan de hadde vert og skiftet kammer på denne motoren? og hvordan hadde de verdt med trim muligheter med tanken på forbedring av innsug og hadde de vert mye effekt og hente ved og bygge om til datasprut?