TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva koster en MK1?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #202928  av villejan

Som topic sier. Hva ligger en God MK1 til. SKal ha meg en billig å god bil, og har nå egentlig hatt sansen på MR2 siden jeg begynnte å interresere meg for biler.

Noen som vet om noen til salgs?

#202971  av andre 1

En GOD mr2 ligger fra 35000 og opp ,med god mener jeg lite rust generelt pen og i bra stand ....

#203045  av Krabbe

Det er jo veldig opp til selgeren, men nå på høst/vinteren kan du sikkert finne en i god stand til rundt 30k, gjerne litt over 30. Jeg vil tro de er litt strammere priset på vår/sommer.

Jeg gav nylig 27.500 for min, den har litt synlig rust på høyre bakskjerm, og front og høyre fremskjerm er litt skadet (jeg fikk med ny skjerm og front av selger som må lakkes) men er i veldig god stand teknisk.

Så for å få den i svært god stand utseende messig også må jeg sikkert opp til underkanten av 35k.

#203064  av villejan

Hvordan er det å få tak i import biler?
Er det f.eks enklere å oppdrive dem fra sverige?

Da faller vel store muligheter med å få den trimmet bort, hvertfall godkjent?

#203086  av Krabbe

Vet ikke hvordan det står til med godkjenning, men jeg vet at mange kjøper de i danmark, evt. kjøper motorene der med kompressor.

Det var en kar innom jobben for noen dager siden som så MR2en min og begtynte å legge ut om den han hadde for noen år tilbake, han hadde dratt til Svergie og montert turbo for 6000,- (dette kan være ganske mange år siden, ikke godt å si)

Så tror det er lettere å få has på MK1 med grovere motor i Danmark og Sverige, men jeg vet ikke hvordan det står til med registrering, aldri hørt om noen med problemer da...

#203113  av Johnny_Bravo

å importere en mk1 er skjeldent en sparsom løsning. du vil ikke få disse noe særlig lavere enn 30k når du har regnet med avgifter du må betale også har du da en stoor jobb foran deg :)

#203265  av villejan

Tenker det er nok ikek masse å spare på å hente dem derfra. Men det er vel enklere å få tak i den med kompressor og 170 hk der nede siden den var mye billigere der. En annen ting er jo å få den tollet inn i norge.

Et motorbytte koster vel sikkert nærmere 15000 med motor og arbeid.

Noen som vet hva som trenger å skiftes for å få den godkjent?

#203274  av James

Motor og ledingsnett koster ca. 15000kr alene. Om du kan bygge om selv er det jo greit, men skal man få andre til å gjøre det for seg må du regne med ca. 10000kr i arbeid. Pluss itillegg til deg må du regne med ny og betre clutch, ny reg. reim, tennpugger osv... som fort blir penger. Også evt. ny gearkasse ,men det er ikke et must. Kan fin bruke 4age-kassen. Kommer litt ann på hvor mye man skal "plage" den. 4agze kassen tåler vel litt mer, har LSD og har betre utvekslig på gearene. Så bilen går vel noe betre om man har 4agze kassen.
Kan jo få kjøpt komplett rearcut, men det koster jo også noe mer...
Sist redigert av James den 18 okt 2006 18:48, redigert 1 gang totalt.

#203300  av Mr2Nyter'n;p

LSD mener du vel, James :wink:

Solgte min for 40k, tror du må opp i denne prisklassen for å finne noe helt rustfritt i god teknisk stand.

MR2 MK1 ble forøvrig aldri solgt ny i Sverige.

#203310  av James

Mr2Nyter'n;p skrev:LSD mener du vel, James :wink:

Solgte min for 40k, tror du må opp i denne prisklassen for å finne noe helt rustfritt i god teknisk stand.

MR2 MK1 ble forøvrig aldri solgt ny i Sverige.
Ops, skrivefeil. Har endra feilen. Mente LSD selfølgelig. Litt for mye tv-LCD snakk på forumet i det siste :P

#203350  av Anders gullstein

Det er ikke noe kroner å spare på en import fra Danmark og Tyskland, men utvalget kan være noe bedre. Rustmessig kan de også ha vært heldigere.

#203409  av villejan

Blir aldri klok på hva jeg egentlig vil ha meg da...
Om det liksom "holder" med 116 eller 126 hk, eller om jeg virkelig skal prøve å stresse å få tak i en 170hk.

Noen som vet om noen gode eksemplarer rundt om?
Ser det står en svart/gull farget ute på sotra utenfor bergen til 21.000,- ellers står det en utenfor trondheim til 30.000,-. Noen som har noe meninger?

#203421  av Mr2Nyter'n;p

Ringte på en svart/gullfarget en, den var ikke tilsalgs lenger. Eier ville ha den selv :wink:

124hk bør holde i første omgang. Dvs en std 4a-ge. Jeg hadde det ihvertfall veldig moro med min :)

#203461  av ArildM

Er ikke helt sikker på om det er jeg som ikke har leta godt nok, men på mobile.de så er det i alle fall dårligere utvalg i Mk1 enn her hjemme :roll:

#204205  av villejan

Da ser det ut til at jeg reiser å henter min nye bil allerede fredagen...

SÃ¥ dette blir spennende!
Bare håpe jeg kommer meg helskinnet hjem.