TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dugg i lexus-baklykt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #203979  av turboman

Har fått dugg i den ene baklykten jeg kjøpte av VeilSide her på forumet.

Noen som har hatt lignende problem, og fått ordnet problemet?

Regner med det er en lakkasje i silikon-pakningen ett sted, men er ikke lett å få presset noe silikon mellom glasset der...

Har borret 2 bittsesmå hull i undersiden av lykta, men problemet er der fortsatt om bilen står ute i regnvær osv.

Noen bra tips noen?

#204004  av jonny on the spot

ta den av og la den tørke, etter det kliner du noe silikon rundt lykten og tørker vekk det overflødige...

#204427  av angrykid

Har samme problem med mine :( jævlig irriterende, heldigvis er jeg ikke ofte bak bilen min å ser det. :| men skal se om jeg får gjort noe med det, men må bare finne meg en litt varmere plass å stå, nå som det er 15 spek ute :(

#204429  av turboman

angrykid skrev:Har samme problem med mine :( jævlig irriterende, heldigvis er jeg ikke ofte bak bilen min å ser det. :| men skal se om jeg får gjort noe med det, men må bare finne meg en litt varmere plass å stå, nå som det er 15 spek ute :(
Yepp... er kjipt, tenkte å prøve med silikon, og smøre på litt tykt. Kan gi deg beskjed om hvordan jeg gikk frem om jeg får det tett..

#204557  av FireWalk

Hadde samme problem jeg og. men tettet med silikon, og problemet var der fremdeles. viste seg at vannet kom inn pga det ikke tettet ordentlig mellom pæreholderen og lykta. Sprayet på silikonspray der, og vips problem borte. :)
Sist redigert av FireWalk den 03 jan 2007 00:52, redigert 1 gang totalt.

#204593  av turboman

FireWalk skrev:har samme problem på høyre baklykt.. Har forsøkt med silikon og greier siden plastglasset ikke tetter helt mot selve lykta.. men det ser ikke ut til å funke ordentlig.. det kommer stadig tilbake hver gang etter vask.. :\

Det er rart det der, men det MÅ vel være utett mellom glasset og selve lykten da, slik du beskriver. Kan vel ikke være noen annen grunn til problemet....?

Hadde tenkt å prøve å fikse det igår, men noe annet kom i veien. Og idag pøser det ned som bare det... Så må vente noen dager igjen til lykta tørker sånn nogenlunde opp.. og fjerne resten av kondensen med en vifteovn.

:?

#204625  av Ace

Sliter noe med samme problemet i min venstre baklykt når det regner veldig.

Har prøvd å tette ordentlig med sika men har fortsatt problemer når himmelen åpner seg .... Tenkte jeg skulle borre noen små hull som du har gjort for å se om deg hjelper

#204649  av jonny on the spot

jeg ringte til han jeg kjøpte lyktee av, han sa jeg skulle ha silikon rundt lykten, men det jeg syntes er rart er at han kan selge de og at de kostet så pass mye som de gjør + at du må silikonere for at de skal holde tett. Skal ikke henge ut de som solgte meg lyktene.
Borret tre hull i lyktene og vannet forsvant, men duggen er der fortsatt. er vel bare å prøve med silikon..

#204655  av lasse

Hadde problemer med vann i den ene baklykta før, klinte på med silikon rundt hele, funka som fjell for meg ihvertfall.
Har originale -91 mod lykter jeg da...

#215088  av turboman

Nå har jeg prøvd å kline skikkelig tykt lag med silikon rundt hele, men dugger fortsatt gitt... :-( Mulig jeg ikke fikk tørket de skikkelig inni først, men har jo borret hull i bunnen av lyktene, så det burde jo bli bedre etterhvert synes nå jeg da....

Nesten så jeg vurderer å sette på de originale lyktene igjen, noen som vet om dette går? Husker jeg banket litt i karosseriet for å få plass til de nye lyktene, men gjør dette at de originale ikke passer lengre?

Løsningen kan jo kanskje bli å kjøpe en ny lexus-baklykt, men er jo kjipt det også. Kostet jo litt såvidt jeg husker...

:?
Sist redigert av turboman den 02 jan 2007 15:09, redigert 1 gang totalt.

#215097  av hmsilset

Tok dem av for 2 mnd siden på nattskift.Blåste med trykkluft før jeg satte
den i en slags ovn med vifte i på 60 grader i 2 timer.Ble skikkelig tørt og det er det enda :P Hvist det skjer igjen er det bare å gjøre det om igjen.
men det viser seg at det er dårlige lykter ja..

#215255  av Bacardi8

Har hatt dette problemet på både en Opel, VW og en BMW. Problemet alle tre gangene var at sokkelen til pærene ikke tettet skikkelig. Løsninga var å smøre et relativt tynt lag med flytende pakning langs innersida av sokkeln og la det tørke før man putta i pæra igjen... :)