TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla GTI AE92

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #204568  av gbraen

Har nettopp kjøpt meg en Corolla AE92 GTI -88 modell. Er disse veldig sjeldne? Prøvd i lengre tid å kjøpe meg en, så når jeg fant en kjøpte jeg meg den tvert.

Verdi på en slik? Min er gått 174000 km og har fulgt alle servicer. Litt overflaterust, men ingenting alvorlig. Helt strøken innvendig.

Skal legge ut noen bilder etterhvert som jeg får tatt noen.

#204588  av Tomera

Tja er ikke så ofte å finne i de i bra stand! De fleste har levd ett hardt liv, og sliter med litt kjeks (rust). Ellers er det en morsom bil med grei motor!

#204604  av Henrik

Ja jeg vil vel si at ae92 gti er sjelden vare..
Hvertfall i strøken tilstand med lav km...

Verdien på salg av en original en er vel rundt 20 - 30k....

#204614  av gbraen

Utvendig er det vel noen små bulker her og der, men tenkte å pusse den helt opp hvis GTI'ene er litt sjeldne. Har den på periodisk kontroll idag for å få den godkjent for å få skilter på den, har vært avregistrert ett par år.

Syns den var utrolig turtallsvillig, drar lett opp til 7000, morsom motor.

#204622  av Henrik

ja det er gromt med litt turtall.

Men ikke kjør hardt på kald motor. Da blir det skjørtebank med engang.
Og det resulterer i høyt oljeforbruk...
å masse fæle lyder..

Den er en liten svakhet på 4AGE...

#204626  av gbraen

Det gjelder vel alle motorer, god og varm før man belaster hardt.

Skulle egentlig bruke bilen som bruksbil, men for fin til det.

#204656  av Tomera

gbraen skrev: Syns den var utrolig turtallsvillig, drar lett opp til 7000, morsom motor.
Drar langt over 8000 på min! Men synes den går best mellom 5500 til 7500. Da er den utrolig morsom!

#204684  av gbraen

Steike gode biler! Resultatet av periodisk kontroll:

Mangler varseltrekant og defekte viskergummi.

Skulle sikkert ha skiftet registerreima, men gidder ikke akkurat nå;

noen som vet om stempler og ventiler møtes hvis reg.reima går av?

#204729  av lasserj

ventilene går ikke i stemple om reima ryker.
motorne er plaget av oljeforbruk så bytt olje ofte:)
jeg var plaget av rådebank, byttet blokk 2 ganger:(
turtallsperre på 8200rpm!!!!

eu kontroll sier veldig lite om bilen er bra eller ikke, bare at den er lovlig å kjøre med!

pass på at du bruker rett oljefilter!!

mange hester har du på den da?

#204739  av gbraen

Jada, periodisk kontroll er jo ingen god kontroll. Men har da vært under bilen selv, så bra ut! Og jeg kjenner verkstedet godt, dem sa at det var god bil. De har gitt beskjed om det var noe som var på grensen av det lovlige eller om noe var på gang og trengtes å skiftes.

Må skifte clutch da, denne slurer ved pådrag i høye gir. Bør jeg kjøpe forsterket clutch? Er det problem på disse modellene?

#204740  av Tomera

gbraen skrev:Jada, periodisk kontroll er jo ingen god kontroll. Men har da vært under bilen selv, så bra ut! Og jeg kjenner verkstedet godt, dem sa at det var god bil. De har gitt beskjed om det var noe som var på grensen av det lovlige eller om noe var på gang og trengtes å skiftes.

Må skifte clutch da, denne slurer ved pådrag i høye gir. Bør jeg kjøpe forsterket clutch? Er det problem på disse modellene?
Nei ikke noe spesielt stort problem! En original clutch skulle holde den!
Legg ut bilde av bilen da! =)

#204880  av gbraen

Noen som vet hvor jeg får tak i sterkere clutch til denne? Noe sier meg at originalt ikke er bra nok, blir vel å prøve denne bilen på ACR etterhvert.

#205124  av Henrik

Er motoren original så holder original clutch i massevis.

Jeg har ikke noe problem, slurer det så er det fordi den er slitt...

http://www.fensport.com har oppgradert clutch

#205161  av Tomera

gbraen skrev:Noen som vet hvor jeg får tak i sterkere clutch til denne? Noe sier meg at originalt ikke er bra nok, blir vel å prøve denne bilen på ACR etterhvert.
Jeg kjørte min bil på ACR, og det var ikke noe problem med clutchen! Eneste jeg sleit med, var feste/understellet. Skulle hatt senkafjærer! Ellers funka bilen helt topp den!

#207447  av gbraen

Her er bilder sånn som bilen ser ut idag!
Vedlegg
14112006034.jpg
14112006034.jpg (35.26 kiB) Vist 127 ganger
14112006033.jpg
14112006033.jpg (36.22 kiB) Vist 129 ganger
14112006032.jpg
14112006032.jpg (31.16 kiB) Vist 123 ganger