TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 Mk1 targa - Kjøpt pÃ¥ auksjon

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #204527  av MK1-87

Kjøpte denne skjønnheten for et år siden på bilauksjon. Kroner 35 000 med 148 000 km på telleren og full historikk. En oslo frue hadde vært den heldige eier.
Vedlegg
nyvasket og i tussmørke ser den grei ut
nyvasket og i tussmørke ser den grei ut
Mai 017.jpg (406.68 kiB) Vist 1742 ganger
 #204530  av MK1-87

Tatt rust rundt høyre hjulbue med deler fra England. Grei passform på de. Kjøpte av han som ligger ute på de engelske sidene. OK å betale med kort men må ringe han for bestilling. Sveiset rudt også i fremre rom.
Vedlegg
måtte regne mens jeg skulle kjøre den til lakkerer
måtte regne mens jeg skulle kjøre den til lakkerer
juni 003.jpg (407.79 kiB) Vist 1739 ganger
 #204533  av MK1-87

Ruter ble tatt ut grunnet rust og satt inn igjen. Tatt tid med lakkering og ruter. Var på vent hos lakkerer for å få ned pris.
HÃ¥per rusta rundt vinduer ikke kommer tilbake.

Nå gjenstår montering samt bytte av radiator.
Kjøper en del brukte deler fra England. Med god kontakt med avsender får man bra deler. Kjøpt midtkonsol blant annet.

Kjøper alt av lister fra kbox.

Hvite blinkere er et must.

Ny frontfanger (i metall), den gamle var 50% av det den en gang var.

Fjernet alt av antenner siden de satt på deksel ved siden av motorrom

Nye dempere og fjærer skal monteres. Senket og stivet.

Kommer ikke på alt men det er ikke billig og restaurere bil..
Vedlegg
sept. bil 014.jpg
sept. bil 014.jpg (363.38 kiB) Vist 1736 ganger

Mr2

#204580  av JC

Ser ut som du har gjort en meget godt kjøp, ikke lett å få tak i en mr2 targa med lav km stand. Dette blir en pen bil :) Ja jeg må vel også bestille pakninger fra kbox til targaen, de på bilen min er virkelig slitte, det var de allerede i 1996 da jeg eide bilen sist :lol: Lykke til vidre med prosjektet.

#204585  av Anders gullstein

Noe som var gull med din Geir, er at den hadde nye skjermer og leppe fram, det sparte mye kroner i noe som sikkert ellers hadde vært opprusta :wink:

#204601  av MK1-87

Takk for det JC.
Jeg var opptatt av å finne en som var 100% orginal og ikke tuklet med. Starte på scratch så og si. Tok meg 1.5 år og finne bilen så pulsen stod i taket under budrunde. Ble kjøpt over telefon etter en rask titt på bilen kvelden i forveien. Demontering har vært en spennende affære da rustfri som regel ikke er rustfri på en 20 år gammel bil.

Targa tak er ikke verden beste løsning. Vær obs på rust når du får av gummien. Jeg skal gjenbruke takgummien og en rundt panseret da de er hele og fine. Har gode erfaringer med kbox.

Anders: Du har rett i det. Listene du lakkerte ble bra forresten. Kjøpt meg en slags tape som jeg skal benytte på vindueslistene i tillegg til skruene.
 #204605  av MK1-87

Måtte bytte rediator, den svetter og er veldig rusten. Kostet meg 1700 kroner ny, hentet på posten. En del billigere en å kjøpe på Toyota. Må ha nye fester samt radiatorvang. Har ikke montert det enda.

Det går jo med sjø av kjøleveske på denne bilen.
Vedlegg
Sjekk
Sjekk
juni 004.jpg (552.35 kiB) Vist 1747 ganger

#204620  av Pgus

Fiiin bil Geir...

Dette blir som i gamledager :lol:

Takk for sist forresten...(på vårmønstringen)

Petter

#204628  av espenk

Fint å se at det er flere enn meg som bruker penger og tid på å restaurere en Mk1, spesielt en med targatak :)
Hvor fikk du kjøpt radiatoren fra? Kjekt å vite hvis min tar kvelden en gang :)

#204639  av SuperZite

Godt å se at det også er andre som vil ta vare på disse bilene.

Fint eksemplar du har fått tak i der.

#204712  av Anders gullstein

Hehe, legg merke til all rust som ligger på gulvet på det bildet av den demonterte fangeren, det var så å si ingenting igjen av den innvendige støtfangeren.

#204906  av MK1-87

Takk for hyggelige meldinger:

Petter: Vi si at den blir bedre enn den jeg hadde før. Er jo en nyllakert Targa :wink: . Hvordan går det med din. Er den fremdeles parkert i nabolaget mitt?

Espen: Radiatorservice AS, Forusskogen 6, 4065 Stavanger. Pris 1180,-
Jepp pengene går selvom prisen på radiator ikke er så ille. Jeg har ikke summert hvor mye jg har lagt inn i denne enda...
 #204910  av MK1-87

Montering er som oftest det hyggeligste å gjøre. Takk til Anders for lakkering av lister.
Kjøpte brukte lister fra England til C- stolpen. De gamle var kjeks.. men de her ble OK med litt shining. Kom over noen bra fra entusiast i England. Nye koster en list 2000 på Toyota.
Vedlegg
Verksted 038.jpg
Verksted 038.jpg (388.85 kiB) Vist 1743 ganger

#204946  av andre 1

Ser ut til å bli et kanon fint resultat ! Også vil jeg berømme deg for å holde utsende på bilen orginalt ,allt for mange som bli ødelagt av folk med dårlig smak . Ser frem til å se bilder av slutt resultatet !
 #205072  av MK1-87

Karosserideler ble kjøpt i England. JDG panels...

Noen tips om en billig måte å få felgene pene?
Har ikke lyst til å legge mye penger i de, da jeg skal ha meg 16". Gøy å ha "orginale" felger pene som en kurositet.
Vedlegg
Verksted 050.jpg
Verksted 050.jpg (333.89 kiB) Vist 1740 ganger