TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Neeei!! hva skjeer?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #204468  av CastrolCelica

Heisann!
Har et anlegg i Celican til ca. 70000kr.
Nå har sub-elementene sluttet å funke, noe jeg etterhvert fant ut at grunnen var at soundstream forsterkern har satt seg i "protection", hva skjer? hvorfor står den i protection hele tiden? den blinker AV og til på power i et halvt sekund, men thats it.

Noen som har vært borti lignende?

#204471  av kimae

Får den nok strøm/jording?

#204473  av CastrolCelica

Det skjedde bare plutseli mens jeg hørte på musikk, eneste jeg kan tenke meg er at noen ledninger har ristet løs....remoten f.eks?

#204590  av @lpher

Enten så får den for lite strøm (fks. pga for dårlig jording) eller det kan være en kortslutning i en ledning eller i selve subben.

Koble fra subben...for å se om den fremdeles går i protect først....

#204630  av CastrolCelica

Testen den ved å ta den ut å sette den i en annen bil, å den sto fortsatt i protect da også så...?

#204638  av Speeder

CastrolCelica skrev:Testen den ved å ta den ut å sette den i en annen bil, å den sto fortsatt i protect da også så...?
Forsterkeren går i protect uten å ha koblet inn noe som helst av høytaler?

Samme resultat til tross for bytte av bil?(strømkabler&jording)

#204645  av CastrolCelica

Ja, når vi byttet forsterker i den andre bilen sto den fortsatt i protect som igjen ikke gav noe lyd i subbene, men subbene funket når han koblet i sin egen forsterker igjen...

Forsterkeren er koblet til subbene i bilen, de gir fra seg et lite dunk i ny og ne når forsterkeren går over i vanlig power-mode et lite sekund av og til, men ellers står den på protect som igjen gir ingen lyd i subbene i bilen...dette skjedde bare plutseli mens jeg hørte på ganske høy musikk, men igjen ikke FOR høy...

#204672  av sindrejl

sikkert ei sikring som har gått?

#204890  av CastrolCelica

Hm...har sjekket sikringene på forsterkerne å de har ikke gått, i motorrommet er den 140amp. sikring som ikke kan gå uansett... Men merka når forsterken prøver å slå se på fra protect til power så blinker absolutt alle lysene på bilen, innvendig og utvendig, et lite blink d lille millisekundet.... hva skjer`a? har sjekka remote,strøm,jordning-ledninger fra begynnelse til slutt uten å finne noe...

#204905  av @lpher

Vanskelig å si noe mer konkret uten å se bilen...

#204912  av CastrolCelica

Hm...noen i Molde-området som kan se på bilen? :roll:

#204984  av @lpher

Hvem er det som har montert artigheta da?

#204993  av CastrolCelica

En mann ved navn Sindre Kjørsvik, men vil ikke begynne å mase på han om slikt i ettertid...

#205034  av @lpher

CastrolCelica skrev:En mann ved navn Sindre Kjørsvik, men vil ikke begynne å mase på han om slikt i ettertid...
Neida, tenkte mer på om det var profesjonelt montert eller ikke jeg ;)

#205037  av CastrolCelica

Hehe, ja, han er profesjonell så er ikke noe iveien med d:)