TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Varmepumpe

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #204664  av tojo

Er det noen her som har erfaring med oppvarming av garasje/verkstedlokale (ca 130m2) ved hjelp av varmepumpe?
I tillegg har jeg innvistert i byggtørker for "sjokk" oppvarming på kalde dager :D .

#204679  av Thomas S

Har ikke særlig erfaring men kan høre med faren min som e sjef for VarmepumpeSenteret her i Bergen. :wink: Vil tro det skal gå greit, men trodde propan brenner var det ultimate våpenet mot kulden i en garasje. Men for å holde på varmen tror jeg funker bra, spørs kor godt isolert det er. Sensoren på innedelen reagerer ofte på litt trekk og vil starte å stoppe hele tiden så det går ikke spesielt bra vist du skal kjøre den økonomisk vil eg tro.

#204681  av sindrejl

en varmepumpe skal klare seg bra på 160m^2 den, men fungerer dårlig om det er dårlig isolert.

#204682  av Thomas S

Exatcly! :wink: Venter på gamlingen kommer hjem så kan eg høre med han. Den skal fint klare å få temp i lokalet men det kommer til å koste.

#204686  av tojo

:D Garasjen er greit nok isolert den. 10cm i vegger,20cm i tak og isolerte Crawford porter.

#204690  av Thomas S

Men da skal det funke som snus :wink: