TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dowpipe og Ct 20b i CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #204582  av a man in the nude

Hallo! Vurderer å kjøpe meg en dowpipe til kjerra, og ser at noen selger dowpipe med en 3-punkts brakett: http://www.185performance.com/zen/index ... ducts_id=8 , og andre selger dowpipe uten denne braketten. Hvor viktig er den å få med i bestillingen? Er det med tanke på vibrasjoner den følger med, eller er det andre ting man må ta hensyn til? Når det gjelder min Ct 20b-turbo har jeg så langt bare kjørt den på orginalt ladetrykk, men vurderer nå å kjøpe meg en boost-controller. Vil denne turboen være i stand til å kjøre inn mer luft enn orginal dysene klarer å mette? Trur nok jeg bør bytte bensinfilter for å være på den sikkre siden. Men hvis jeg skrur opp trykket til rundt 1,1-bar med kaldere plugger, er det da noen fare for ny-grillet stempel eller lignende?

#204595  av CelicaTurbo

Bensinsystemet på st185 (og tilsvarende modeller MR2) er ganske bra og vil klare å levere mer enn nok bensin til mer enn ct20b klarer å gi på en ellers standard motor.. 1.1 bar er ikke noe problem og jeg tror du vil finne ut at den turboen trives mye bedre på 1.1 bar enn den orginale ct26'en gjør. Men, det er så klart alltid mulig at noe ryker når du skrur opp trykket såpass men for de fleste går det veldig bra. Om noe ryker er det ikke pga mangel på bensin ihvertfall med mindre det er noe spesifikt feil på din bil som vil føre til en slik mangel..

#204598  av csstian

Den braketen er med for å støtte opp eksosanlegget.Hvis ikke kan dp sprekke.Er veldig viktig å bruke den.Fikk ikke med til min så den laget jeg sjøl.Vil sterkt anbefale et du får deg ei ståltoppakning og studs hvis du ikke har det fra før.Men såpass mye laddetrykk holder ikke orginalt så lange.

#204710  av Daniel_hoy

csstian skrev:Den braketen er med for å støtte opp eksosanlegget.Hvis ikke kan dp sprekke.Er veldig viktig å bruke den.Fikk ikke med til min så den laget jeg sjøl.Vil sterkt anbefale et du får deg ei ståltoppakning og studs hvis du ikke har det fra før.Men såpass mye laddetrykk holder ikke orginalt så lange.
Har kjørt en stund uten at branketten er festet. Mangler skruen den skal frstes i. Er det noen som vet størrelsen på den? Tipper på M10-1,25 men er ikke sikker. Viss noen finner delenummeret til den hadde det i grunn vært enklest.

Angående toppakning så tror jeg det er variabelt hvor lenge den varer på 1,1 bar. Har kjørt slik lenge uten noe problem. Men den skal byttes før eller senere. Ryker den så er det bare en god grunn til oppgradering.