TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Japanske H3 grøftelys pærer til min JDM MR2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #204759  av Clinton

Tåke/grøftelyset gikk på bilen når jeg sku skifte pære trodde jeg det var en standard H3 pære men dengang ei.
Har vært innom en rekke bensinstasjoner og forhandlere inklusive Toyota stavanger, men ingen kjenner til, eller har en slik pære.
Selve pæra er jo H3 men på sokkelen er det to punkter å koble pæra.
Bilen er jo en høyreratta japanimport men at pærene skulle skille seg ut den var ny.
Er det noen som har peiling på dette? Det er jo flere av disse bilene rundt omkring i landet, hva gjorde dere når tåke pæra skulle byttes?

På pæra jeg plukket ut står det KOITO JAPAN Halogen 12v55w.
Legger ved bilde.
Vedlegg
DSC00038.JPG
DSC00038.JPG (64.13 kiB) Vist 168 ganger
 #204794  av Ivar

Clinton skrev:Tåke/grøftelyset gikk på bilen når jeg sku skifte pære trodde jeg det var en standard H3 pære men dengang ei.
Har vært innom en rekke bensinstasjoner og forhandlere inklusive Toyota stavanger, men ingen kjenner til, eller har en slik pære.
Selve pæra er jo H3 men på sokkelen er det to punkter å koble pæra.
Bilen er jo en høyreratta japanimport men at pærene skulle skille seg ut den var ny.
Er det noen som har peiling på dette? Det er jo flere av disse bilene rundt omkring i landet, hva gjorde dere når tåke pæra skulle byttes?

På pæra jeg plukket ut står det KOITO JAPAN Halogen 12v55w.
Legger ved bilde.
Tipper de har en del av disse i England.

#204801  av lasse

Går ikke an å gjøre om på tilkoblingen i lykta da?

#204851  av Clinton

Tja jo det hadde kanskje vært en løsning å gjøre om koblingen. Sikkert like greit med tanke på at jeg skal kjøpe pærer i framtiden også. Litt dritt å handle pærer fra utlandet hver gang tåkelysene ryker, ikke at det er så ofte men lell.

På Ebay ser det ut til at noen har disse pærene men uten å være 100% sikker på at de er identiske så er det sure slanter i hive ut vinduet.

Lurer på hva dere andre med rattet på samme sia har gjort.
Litt rart om min MR2 skulle være den eneste høyreratta i det vide og langstrakte landet som svirrer rundt med sånne pærer.
.