TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Auris - første tanker

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #200204  av Hyperion

http://www.dinside.no/php/art.php?id=341361

Denne skal vistnok komme til våren igjen. jeg syntes absolutt den ser spennende ut. Får virkelig håpe det kan bli mulighet for 4wd og turbo på denne :)
Jeg får ikke helt tak på designet, blir liksom ikke enig med meg selv, men det er mange elementer jeg liker!

Noen andre som mener noe om denne enda?
 #200208  av celicat23

Hyperion skrev:http://www.dinside.no/php/art.php?id=341361

Denne skal vistnok komme til våren igjen. jeg syntes absolutt den ser spennende ut. Får virkelig håpe det kan bli mulighet for 4wd og turbo på denne :)
Jeg får ikke helt tak på designet, blir liksom ikke enig med meg selv, men det er mange elementer jeg liker!

HVIS den kommer med 4wd og turbo, så kommer den aldrig til norge.

Utseende messig så minnet den meg om den nyeste yarisen...Noe som ikke kan sies å være en positiv ting. Liker mye bedre utseende på corolla'n som er nå. Bare så synd den corolla'n som er nå er like behagelig å kjøre som og spise knust glass.

Legger nok den bilen der i "biler jeg ikke skal eie" boksen.

#200210  av CelicaTurbo

blir ikke helt enig med designet jeg heller, eller dvs, jeg liker designet men ser ikke at det designet kan erstatte Corollaens marked?

#200212  av Johansen

Blæh!
Syns dem skulle gått litt tilbake i tid og tatt litt mer ifra corolla. Istedenfor å dra så mye inn fra andre modeller og heller holde den litt mer corolla å clean!

Altfor store lykter på den! er jo bare en firkant som er plassert der..

Nei, likte den ikke noe særlig..

#200213  av turbokjell

Synes denne var stilig. Mye finere enn nye Yarisen da den kom.
Noe sier meg denne ikke kommer til Norge.
Får høre med selgerne på jobben på Mandag

#200216  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:blir ikke helt enig med designet jeg heller, eller dvs, jeg liker designet men ser ikke at det designet kan erstatte Corollaens marked?
virker mer som en større aygo egentlig

#200224  av CelicaTurbo

sindrejl skrev:
CelicaTurbo skrev:blir ikke helt enig med designet jeg heller, eller dvs, jeg liker designet men ser ikke at det designet kan erstatte Corollaens marked?
akkurat, er igrunn det jeg også tenker..

#200268  av chris

CelicaTurbo skrev:
sindrejl skrev:
akkurat, er igrunn det jeg også tenker..
..og det er vel ikke noe negativt? Aygo er jo kul :D

For øvrig, veldig dumt om de bytter navn på tidenes mest solgte bilmerke, og det er jo ikke typisk design som går rett hjem hos alle liksom.. men for øvrig, jeg synes bilen var dritstilig :D

#200314  av CelicaTurbo

negativt er det ikke nei, designet er jo kult, men jeg ser ikke på det som en Corolla-erstatter siden den der mener jeg vil appelere til en annen kundegruppe? (som kanskje er Toyotas hensikt?)..

#200350  av Anders gullstein

Helt okei bil....synes det var pen å se til.....men sportsbiler Toyota? Hva skjedde med den avdelingen?

#200381  av dca

celicat23 skrev:
Hyperion skrev:http://www.dinside.no/php/art.php?id=341361

HVIS den kommer med 4wd og turbo, så kommer den aldrig til norge.

Utseende messig så minnet den meg om den nyeste yarisen...Noe som ikke kan sies å være en positiv ting. Liker mye bedre utseende på corolla'n som er nå. Bare så synd den corolla'n som er nå er like behagelig å kjøre som og spise knust glass.

Legger nok den bilen der i "biler jeg ikke skal eie" boksen.
nye corolla dårlig å kjøre?? muttra har en og mer lettkjørt bil har jeg nesten ikke kjørt... helt grei og behagelig å kjøre er den og...

og navneskifte...ser ikke helt problemet..carina ble jo til avensis noe som ble en sukssee...
 #200497  av gnmfr

celicat23 skrev:Bare så synd den corolla'n som er nå er like behagelig å kjøre som og spise knust glass.
Da kan du seriøst ikke ha kjørt den? :lol: Moro mi kjører 92 (?) hestern, og den er seriøst den mest behagelige bilen å kjøre noen gang, er som en hengekøy lissom... Utrolig go, men straks det skjer no brått så ere ikke så behagelig igjen :P Min derimot er jo en fryd i svingane, men et mareritt på litt humplete veier, men sånn kan du vel si tt-en din også er kanskje? :lol:

-------------------

Når det er sagt så er navnet litt spes på den nye rollan... Kommer jo fra ordet aurum, som betyr gull... -is på slutten istede for -um veit jeg ikke... Kanskje en sammenheng med avensIS, yarIS og sånt.. Men de kunne sjekka opp at auris betyr øre på latin først, trur ikke navnet var helt perfekt allikavel :lol:

Synes den er helt rå egentlig, ser likhetstrekk fra "gamle" e12, ny civicen (pottene :P ), aygo++ er en skikkeli toyota ihvertfall :P
 #200997  av dca

gnmfr skrev:
celicat23 skrev:Bare så synd den corolla'n som er nå er like behagelig å kjøre som og spise knust glass.
Da kan du seriøst ikke ha kjørt den? :lol: Moro mi kjører 92 (?) hestern, og den er seriøst den mest behagelige bilen å kjøre noen gang, er som en hengekøy lissom... Utrolig go, men straks det skjer no brått så ere ikke så behagelig igjen :P Min derimot er jo en fryd i svingane, men et mareritt på litt humplete veier, men sånn kan du vel si tt-en din også er kanskje? :lol:

enig...han kan ikke ha kjørt den...forresten...morra mi kjører fra morra di!! :twisted:

#204902  av Fred

men aurisen kommer med 2.2 d4d.... 177 diesel hk som jeg ikke husker momentet på i farta og med 6 trinns kasse..... sånn vil jeg ha... Bare å vente på prislista for å se om det er mulig å få til...