TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• drift bil

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #203615  av pmg

Hva slags bil er ideelt for å lære seg å drifte i? hehe

har lyst til å ha litt basis kunskaper før jeg begynner å hærje alt for mye med supraen hehe

noen som har noen forslag?

har sett at de bruker toyota corolla, gammel type med bakhjulsdrift men finner ingen til salgs i norge...
 #203616  av Larsen

pmg skrev:Hva slags bil er ideelt for å lære seg å drifte i? hehe

har lyst til å ha litt basis kunskaper før jeg begynner å hærje alt for mye med supraen hehe

har sett at de bruker toyota corolla, gammel type med bakhjulsdrift men finner ingen til salgs i norge...
Du tenker helt sikker på corrolla ae86. Det er en bil som er vanskelig å få tak. Ihvertfall hvis du skal ha en i god stand, men det finnes jo flere av corollaene som er bakhjulsdrift. Hvor gode de er til det vet jeg ikke da...

#203617  av sigheri

AE86 er dyre ja.

Alternativ er corolla KE70, BMW 3 serie, 200sx o.l.

#203618  av CelicaTurbo

Corollaen er jo litt momentsvak i motor og avhengig av en del turtall og aktiv jobbing med clutch/gir så skal du ha en billig bil for å lære drifting, som noenlunde kan ligne på Supra i oppførsel så vil jeg tro at en S13 200SX er et bra alternativ..

#203619  av pmg

da er det vel bare å begynne å se etter en 200 da ;)
hehe
 #203621  av sindrejl

Larsen skrev:
pmg skrev:Hva slags bil er ideelt for å lære seg å drifte i? hehe

Du tenker helt sikker på corrolla ae86. Det er en bil som er vanskelig å få tak. Ihvertfall hvis du skal ha en i god stand, men det finnes jo flere av corollaene som er bakhjulsdrift. Hvor gode de er til det vet jeg ikke da...
andre corollaer enn ae86 er nok rett og slett for svake til å drifte med, er turtallet og kraften i 4age som gjør den spesiell, er ikke mange motorer med like "lite" hester man kan leke så mye med :) Dog det er jo mulig met motorbytte ;) 200sx s13 er ganske grei å få ut ræva med, ikke at det ser ut som dem er så enkle å HOLDE i drift dog.. virker som de fleste går for nyere sx'er om dem er flinke i drifting og flest "amatører" bruker billige greie s13'er

#203623  av celica4ever

hva med en soarer? koster ikke all verden heller? :P

#203624  av Larsen

bmw 320 eventuelt 325 er jo fine drifte biler. Ikke veldig dyre heller.

#203627  av kimae

Ikke kjøp bmw hvis du planlegger å drifte.
Motoren begynner å tikke bare du tenker på turtall.

#203628  av pmg

tenkte på å få tak i en ferdig bygget s13 drift bil i fra japan da ;) ligger ikke en 325 for godt på veien?

#203642  av ErikG

Vanlig s13 har ikke sperre så spinner bare på 1 hjul. Lite gunstig å drifte med. Men en fra japan mener jeg skal ha sperre. Ihvertfall s14 har sperre og er særdeles løs i ræva. Om du ser Drift bible så forteller han litt om forskjellig drifteteknikk og hvilke biler som er overstyrt, understyrt også videre.
 #203692  av turbokjell

Om det er en corolla 240 eller bmw er det vel konge i vinter uansett og alt sladder vel på snøen 8)

#204914  av 95TT

Må jo si at 240 turbon som står i garasjen er fantastisk å drifte med, men skal ikke si at den ligner på supran i kjørestil for da får jeg blåveis tror jeg.. hehe.. men den er billig og går godt. 30 000 og 250 hk. HOLDBARE HK. så den er jeg fornøyd med. men jeg skal handle meg en jap spec mkiv supra etterhvert , til bane\drifting\rødskilt. sånn at jeg kan spare på supran min og heller leke med noe billigere.