TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 10" mellom setene.

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #205102  av angrykid

Da har jeg bestemt meg for å prøve å lage ei kasse for en 10" jbl 1000w mellom setene. Skal støpe denne i glassfiber, å integrere den slik at det ikke blir noe særlig overgang fra kasse og ned til midtkonsoll. Dette blir ett langtidsprosjekt, som blir å pågå ei stund utover vinteren, så ikke forvent daglig oppdateringer her. Må også finne meg en plass jeg kan stå å støpe glassfiber. hehe. :) blir vel å stinke ned hele kåken om jeg gjør det innendørs. :D

#205149  av Mr2Even

Tror nok lyden ville blitt mye bedre med å ha 2stk 10 eller 12" bassere nede ved gulvet bak setene.. tatt bort oppbevaringsboksene og lagd noe strøken der..

#205173  av angrykid

Har hatt 10" bak setene, og har nå 12" fra RF som står bak å leker. Jeg vil ha noe mindre, litt mer elegant, og noe som tar mindre plass enn det jeg har pr i dag. Kupe'en til mr2 er alt for liten til at 12" får i nærheten av nok luft, og 2x10" er akkurat på grensen, men det mangler fortsatt litt punch i dem.

Så jeg blir å gå for 1x10" mellom setene, for å se hvordan det spiller, og 2x tactiles fra komplett.no tenker jeg. 1 under hvert sete, for å kjenne trykket fra sub'en i kroppen, men samtidig høre en god å fyldig lyd.

#205175  av BrennaRacing

Dette er det vel en på fourmet som har gjort før mener jeg....Ser bra ut det hvis man gjør det ordenltlig...Mener han hadde trukket kassa med skinn etterpå :D Så hvis du trenger litt inspirasjon så er det bare å prøve å søke litt :)

#205179  av soltec

Byggert midt montert 12 kicker subb i min honda del sol. omtrent samme plassen og volumet inni cupe`n som mr2. Eg fjernet oppbevaringsboksene å utnyttet den plassen som var. slik ble resultatet mitt til en insperasjon.
Vedlegg
Untitled-10.jpg
Untitled-10.jpg (606.25 kiB) Vist 3416 ganger
DSCF0011.JPG
DSCF0011.JPG (103.44 kiB) Vist 3409 ganger

#205183  av angrykid

Hvordan ble lyden av denne løsningen? syntes du selv at du fikk sub'en rett i øret, eller var det greit?

#205241  av Mr2Even

Jeg vil ikke anbefale det men. Bassen kommer for høyt og for nærme hode ditt. Bass skal alltid ned mot golvet for å få bra lyd. Jeg ville heller kjøpt de spesielle bassene til sony som ikke tar så mye plass i dybden. Den løsningen din kan umulig bli bra tror nå jeg.

#205285  av soltec

angrykid skrev:Hvordan ble lyden av denne løsningen? syntes du selv at du fikk sub'en rett i øret, eller var det greit?
Fikk ikke subben rett i øret men i korsryggen, har vert det beste resultatet mitt så langt i en bil ved tanke på at du sitter 30 cm fra subben.

#205294  av angrykid

Mr2Even skrev:Jeg vil ikke anbefale det men. Bassen kommer for høyt og for nærme hode ditt. Bass skal alltid ned mot golvet for å få bra lyd. Jeg ville heller kjøpt de spesielle bassene til sony som ikke tar så mye plass i dybden. Den løsningen din kan umulig bli bra tror nå jeg.
Vi får nå se når det er ferdig montert, tenker jeg :)

Svært så skeptisk vi skulle være til nye løsninger/forslag, da:)

#205305  av Mr2Even

Jo det kan kanskje bli brukbart, for dype toner hører jo ikke øret hvor kommer fra.. Men optimalt er best ned mot gulvet :wink:

#205312  av Pitchyou

vell kan tenke meg utallige ting som gjør at sub mellom seten er best og omentrent like mange for bak setene! vell man hører jo ikke hvor bassen kommer fra men alikavell prøv å ha ene øret inntil en sub...

#205313  av Mr2Even

Jeg ville ikke ha satt bassen der. Vet hvordan det blir. Men men

#205315  av angrykid

Vel, det er ikke noe problem for meg å bygge kasser som passer ned bak setene, da jeg har fjernet de rommene som er der fra før, for å få plass til 12" som står der pr i dag. jeg vil bare høre hvordan det blir med en 10" mellom setene, og vil gjerne oppleve hva den plasseringen gjør med lydbildet generelt i bilen. Om det blir ræva, så er det ikke værre enn at noen kvelder og litt penger har gått med til prosjektet. :)

#205319  av Mr2Even

Bra du er positiv:) Det er jo tøft å ha den mellom setene men veldig bra lyd-Nei :wink:

#205325  av angrykid

Jeg kommer tilbake med bilder å div når jeg får satt i gang med dette. :)